Valsing av hjulbuer på Østlandet

Tekniske spørsmål angående BMW

Valsing av hjulbuer på Østlandet

Innlegg 4899 » 10 Mai 2012

Hei,

Jeg leter etter noen som kan dette med valsing av hjulbuer. E92en subber littegrann bak etter å ha blitt skodd med 10x20 og 285/25/20 dekk. Jeg må derfor få lagt inn leppa på innsidan av hjulbuen litt, men slipper ikke hvem som helst til på bilen.

Vet du om noen som valser og som kan sine ting i nærheten av Oslo? Gi lyd.

Her er pasienten - beklager mobilkvalitet og skistativ.

[attachment=7924,876]

4899

Medlemsnummer: 4899

Re:Valsing av hjulbuer på Østlandet

Innlegg 5374 » 10 Mai 2012

Jeg er i samme situasjon som deg, og har sjekket litt rundt. Jeg kontaktet www.valsespesialisten.no og snakket med en meget hyggelig kar, som etter sigende skal ha veldig god kontroll på dette. Han holder vel til i Møre-traktene, men han reiser rundt og gjør visst endel jobber i Oslo også. Han kommer forbi meg siste helgen i mai og skal valse mine hjulbuer. Skal bli godt å slippe subbingen!

5374

Medlemsnummer: 5374

Innlegg Erland » 11 Mai 2012

SST skrev:

Jeg er i samme situasjon som deg, og har sjekket litt rundt. Jeg kontaktet www.valsespesialisten.no og snakket med en meget hyggelig kar, som etter sigende skal ha veldig god kontroll på dette. Han holder vel til i Møre-traktene, men han reiser rundt og gjør visst endel jobber i Oslo også. Han kommer forbi meg siste helgen i mai og skal valse mine hjulbuer. Skal bli godt å slippe subbingen!

Hvis det er samme karen fra Møretraktene som har drevet på med dette en stund så vær litt varsom. Han er flink med varmingen slik at lakken ikke sprekker, meget rask og etter min erfaring rå med utpressingen. På biler der bakskjermen er mindre avstivet en plass på buen, så presser han ut selve skjermen også på dette stedet. Ingen finfølelese å spore.

Erland

Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: 1998 323ti, 1990 318is, 2008 120D

Innlegg 5374 » 11 Mai 2012

PeR4 skrev:

SST skrev:

Hvis det er samme karen fra Møretraktene som har drevet på med dette en stund så vær litt varsom. Han er flink med varmingen slik at lakken ikke sprekker, meget rask og etter min erfaring rå med utpressingen. På biler der bakskjermen er mindre avstivet en plass på buen, så presser han ut selve skjermen også på dette stedet. Ingen finfølelese å spore.

Takk for info, PeR4. Skal ha dette i bakhodet.

For min del er det snakk om å få plass til 10x18 et40 m/ 255/35-18 med H&R senk (E46 Touring) så blir veldig moderat valsing.

5374

Medlemsnummer: 5374

Svar til: Valsing av hjulbuer på Østlandet

Innlegg 15454 » 17 Sep 2013

Hei! Bare lurer på en ting. Hvordan er det å kjøre med 285/25/20 bak? Det subber ikke mye?

Har en 320 d coupe 01 modell og regner med at det passer. Tror jeg har feil impress på felgene siden jeg subbet i hjulbua bak om veien er ujevn/fartsdumper etter senkinga, og det er 255/30/19 bak i bredde mener jeg det er. Har heldigvis fått vaslet nå, så har enda merå gå på og slutt på den irriterende subbinga.... men er ikke 285 /25/19 litt for breit,sporer ikke?

Takk for svar :)
15454

Medlemsnummer: 15454

Innlegg Vidar Halvorsen » 18 Sep 2013

Han valset hjulbuene på min e46 touring, det gikk heldig vis bra Bilde
Vidar Halvorsen

Medlemsnummer: 1793

Innlegg 15454 » 19 Sep 2013

Ok, jeg har brukt www.valsemesteren.no Han holder til Østfold/Oslo,ble veldig fornøyd med valse resultatet.Var så heldig idag å få prøve 285/25/19 av et dekkfirma i Oslo som stod på noen brukte felger bak lageret dems, det gikk jaggu meg bra og ingen subbing. Jeg har riktig ET og tror jeg har fått valset ca 2 cm bak. Så da kjøpte jeg slike dekk hos dem pga de hadde kampanje (falken dekk) og satt over til på BBS felgene mine :)
15454

Medlemsnummer: 15454

Re: Valsing av hjulbuer på Østlandet

Innlegg JAHNSEN94 » 18 Sep 2018

Hei, fant tilfeldigvis tråden i går og lurer på om noen fant ut noe? er litt klønete syns jeg å måtte reise til Oslo, Fredrikstad osv for å få valset hjulbuene :?
JAHNSEN94

Medlemsnummer: 0
Kjøretøy: E87

Re: Valsing av hjulbuer på Østlandet

Innlegg Stig J » 19 Sep 2018

Masse bra tilbakemeldinger på Valsemesteren i Sarpsborg i alle fall.
https://www.facebook.com/www.valsemesteren.no/
Bilde
God helg
Brukerens avatar
Stig J

Medlemsnummer: 4279
Kjøretøy: Z4 med skikkelig tak & F30 handlevogn

Gå til Teknisk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester