Vindusdrop E36 cab

Tekniske spørsmål angående BMW

Vindusdrop E36 cab

Innlegg Royvidar123 » 14 Jun 2020

Hei! At vinduene dropper litt ned og lukker seg når du åpner Og lukker døra virker dårlig. Passasjerdøra virker det når jeg vrir låseklaven igjen med en skrutrekker, og åpner døra på håndtaket med døren åpen. Lukker jeg igjen døra da så går vindu opp slik det skal. Men åpner jeg døra går det ikke ned. På samme dør virker ikke taklyset.

På førerdøra virker taklyset, men der får jeg ikke funksjon på vindu i det hele tatt. Der hører jeg det klikker i mikrobryter i selve håndtaket, og når jeg lukker/åpner døren. Taklyset kommer på når det klikker i håndtaket.

På passasjersiden hører jeg ikke det klikker i håndtaket, men når døren åpnes/lukkes. Vil det si gåen mikrobryter i håndtaket?

Litt rådvill her på hva som må byttes for å få orden på dette.

Har også problemer med å få caben til å gå, har kontroll på mikrobryterne, men lurer på om det har noe med posisjon på den ene motoren eller no sånt. Begge motorene er tvangskjørt, så de funker, selve knappen er også i orden. Har fått tak i en styringsboks til som skal testes, så lenger enn det har jeg ikke kommet. Har prøvd resetprosedyre som jeg har finni på nett, men ingenting skjer. Har sett litt forskjellige fremgangsmåter her, så er ikke så lett å være sikker på hva som er riktig.

Er det noe jeg har oversett tro? Har utskrift av den «how to» på en god del sider, hvilke mikrobrytere som skal trigges når osv, men får ikke detta helt til.

Finnes det noen eksperter på dette her som kunne vært så snill å hjulpet meg med disse 2 problemene hadde jeg vært evig takknemlig. Det er et eller annet jeg ikke skjønner her.

Bilen er en 93 325 med manuell låsing av caben.

På forhånd tusen takk.
Royvidar123

Medlemsnummer: 18395
Kjøretøy: 1993 325i cab

Gå til Teknisk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester