Trenger hjelp med ledninger i motorrommet på en e3.

Tekniske spørsmål angående BMW

Trenger hjelp med ledninger i motorrommet på en e3.

Innlegg Fredrik_BMW » 07 Sep 2020

Hei.

Jeg eier en Bmw e3. Bilen har stått delvis demontert i flere år, men jeg prøver nå å få den i kjørbar stand igjen. Problemet er imidlertid at det er noen løse kabler og ledninger rundt omkring i bilen som jeg ikke vet hvor og hvordan skal festes, så jeg tenkte at kanskje noen her kunne hjelpe meg. Jeg har og spurt på noen andre internasjonale forum, men jeg følte ikke egentlig at jeg noen tilfredsstillende svar.

Det er verdt å merke at jeg egentlig har null peiling på dette, så det er godt mulig spørsmålene virker litt elementære og dumme. Også bør det nevnes at mobilen hadde problemer med å fokusere på ledningene, så bildene er ikke de beste. Forhåpentligvis er det likevel forståelig hva vi ser på.

Jeg har markert hvor ledningene er plassert på bilen:
Bilde

Den første ledningen jeg lurer på er i rød sirkel på bildet. Ledningen er kun (så vidt jeg kan se) festet i karosseriet, så jeg antar at det er ment som jordning. Det går og en løs ledning fra frontlyktene. Jeg antok at disse skulle festes med hverandre ettersom det ikke er noen andre naturlige steder å feste dem, men greier ikke å få dem til å passe sammen. Her har jeg gjort et forsøk. Så hvor skal disse to festes?
Bilde

Den andre ledningen jeg lurer på er plassert i den grønne sirkelen. Selve ledningen er og grønn og den kommer ut like ved hengslene til panseret. Jeg antar at den skal til vindusspylerne eller noe annet på panseret, men jeg vet ikke.
Bilde

Siste ledning er plassert i den blåe sirkelen. Situasjonen her er egentlig tilsvarende som den i den røde sirkelen: En ledning som er festet i karosseriet og som jeg antar er jordning, en ledning som går fra lyktene og som ser ut som det naturlige punktet å feste den i, men likevel dønn umulig å få festet dem sammen.
Bilde

Kan noen hjelpe meg? Har noen f.eks. bilder av hvordan det ser ut på andre e3-er?
Fredrik_BMW

Medlemsnummer: 0

Re: Trenger hjelp med ledninger i motorrommet på en e3.

Innlegg Fredrik_BMW » 10 Sep 2020

Ingen?
Fredrik_BMW

Medlemsnummer: 0

Gå til Teknisk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester