Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Her skriver dere om prosjektene deres

Re:Spøkelsesbilen E30 M3

Innlegg Joachim Fjeld » 23 Jan 2013

Den glade tysker og jeg har laget en karosseritralle. Når bilen står på denne, noe den har gjord i over et år, har jeg bruk for de.
Sist endret av Joachim Fjeld den 20 Nov 2014, endret 1 gang
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Re:Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Erland » 23 Jan 2013

Joachim Fjeld skrev:



Den glade tysker og jeg har laget en karosseritralle. Når bilen står på denne, noe den har gjort i over et år nå, har jeg bruk for de.



Hvis dette hadde vært mitt prosjekt så ville jeg vurdert å lage sikrere jekkepunkter, feks hull gjennom kanalene med et rør sveist kanalen. Ser de bruker dette på rallybilene, toppen på jekken er også et rør med mindre diameter som tres i kanalhullet.



Men du skal sikkert ha fastsveiste hydrauliske jekker..



Erland
 
Innlegg: 714
Registrert: 02 Des 1998
Bosted: Oslo
Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

Re:Spøkelsesbilen E30 M3

Innlegg Joachim Fjeld » 23 Jan 2013

Gode poenger, men det blir nok 4 gode løftepunkt etter hvert tenker jeg... :P
Sist endret av Joachim Fjeld den 20 Nov 2014, endret 1 gang
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Re:Spøkelsesbilen E30 M3

Innlegg Joachim Fjeld » 23 Jan 2013

Andre hjørnet hadde faktisk litt kjeks under seg, det hadde jeg faktisk ikke ventet. Her trengs alvorlig reperasjon. Ellers kom jeg godt i gang med å fjerne voksen. Bra produkter BMW har brukt, voksen er som ny og grunningen er slitesterk, så jeg slipper å slipe igjennom den de fleste plasser.

1.jpg

2.jpg
IMG_1083.JPG
IMG_1084.JPG
IMG_1085.JPG

IMG_1091.JPG
Sist endret av Joachim Fjeld den 20 Nov 2014, endret 4 ganger.
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Re:Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Joachim Fjeld » 30 Jan 2013

Kommer med en oppdatering i morgen håper jeg. Mye arbeid dette. Håper jeg er ferdig å slipe understellsmasse i morgen, da vil vi få vite hvor mye det veide. Jeg har kostet alt bort i en stor haug for å motivere meg selv underveis. Lyden blir nok tilstedeværende, da det blir mer og mer klang i karosseriet etter hvert som jeg sliper. I morgen blir det sveising og kanskje litt liming tenker jeg.



Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Re:Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Erland » 30 Jan 2013

Det blir en lett ressonanskasse



Erland
 
Innlegg: 714
Registrert: 02 Des 1998
Bosted: Oslo
Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

Re:Spøkelsesbilen E30 M3

Innlegg Joachim Fjeld » 31 Jan 2013

Slik er hverdagen i verkstedet for tiden. Har gått over til gassfilter i masken for å si det slik. Det lille som er igjen av tectyl ryker litt når det fjernes. M3'en står inni hjørnet til venstre der en plass. Skulle ønske vi hadde 15 grader å jobbe i, slik at porten kunne stått oppe.
Vedlegg
IMG_0251.JPG
Sist endret av Joachim Fjeld den 20 Nov 2014, endret 1 gang
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Re:Spøkelsesbilen E30 M3 “CSL”

Innlegg Joachim Fjeld » 31 Jan 2013

Det er to av disse festene til tanken, og begge var like. Tydelig at alt smusset som virvles opp der har noe å si. Husker at etter jeg hentet bilen fra Krefeldt, så løftet jeg den med truck, etter den var ribbet en del og spylte den under. Sikkert 20 kg. med sand. Var meget overasket over mengdene for å si det mildt.
Siste bildet er fra etter fjerning av bensinpumpebranketten. Kan love dere at alt slikt som fjernes limes på igjen, slik at ingenting legger seg inni mellom.

IMG_0244.JPG
IMG_0260.JPG
Sist endret av Joachim Fjeld den 20 Nov 2014, endret 3 ganger.
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Re:Spøkelsesbilen E30 M3

Innlegg Joachim Fjeld » 31 Jan 2013

Denne tverrstreberen under bagasjeroms gulvet, må fjernes, da gulvet over den trenger rep.

Den første av disse setebeltebrankettene var en utfordring. Første gang jeg skulle borre ut en litt avlang utgave av punktsveisene. Det jeg forsøkte med var å borre med punktbor, for så å frese det punktsveisborren ikke "rakk over". Det lyktes ikke helt kan man si, så neste forsøk ble iverksatt med Rema 1000 filosofi, "det enkle er ofte det beste", med å borre 2 ganger inntil hverandre heller...

IMG_0245.JPG
IMG_0252.JPG
IMG_0253.JPG
IMG_0254.JPG
IMG_0257.JPG
IMG_0258.JPG
IMG_0259.JPG
Sist endret av Joachim Fjeld den 20 Nov 2014, endret 1 gang
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Re:Spøkelsesbilen E30 M3

Innlegg Joachim Fjeld » 31 Jan 2013

Av positive ting kan jeg nevne resultatet av en grundig inspeksjon inni kanalene. Her har det blitt sveiset forsterkningssveiser i innfesningen til gulvet for noen år siden og det ser ut som om det ble sveiset i går! Bare å olje godt med preserveringsolje når vi er ferdige.

IMG_0250.JPG
IMG_0249.JPG
Sist endret av Joachim Fjeld den 20 Nov 2014, endret 1 gang
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

ForrigeNeste

Gå til Prosjekter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron