Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Her skriver dere om prosjektene deres

Re:Spøkelsesbilen E30 M3 “CSL”

Innlegg Joachim Fjeld » 31 Jan 2013

Er nå i "innspurten" av fjerningen av understellsmassen, kun et hjulhus bak igjen og litt i gulvet bak der. Hadde jeg startet på nytt, ville jeg startet i et hjørne og jobbet meg opp og bortover ifm. rotasjonen på sliperen. Understellsmassen blir litt tyggi når den slipes og jeg må gå over flere ganger da det setter seg en annen plass på bilen. Fikk også ut rørene til håndbrekkvaierene. Det var litt av en jobb for noe så enkelt, men gevinten ble gram på gram med massen som de var omgitt med. Utenom det, er det litt flere branketter som må av, slipes rene og limes på igjen. Får håpe jeg ikke vraker bilen første uka den er på veien igjen. Det er prøvd før og trenger ikke å igjenntas. Sveiseren var å gikk over på innsiden i gulvet der vi tettet hullene til nedsenking av buret i dag. Godt han gjør seg flid. Han skal utom imorgen å starte på noen av de andre reperasjonene. Siste bilde er av håndbrekkrør. Fjernet disse for å komme til med verktøy, men de skal inn igjen. Hvis noen har noen mål og info, trenger jeg å vite hvor og hvordan man fester ettermontert E46 ABS pumpe. Kjekt å få sveiset dette inn før lakkering.

11.jpg
IMG_0261.JPG
Sist endret av Joachim Fjeld den 20 Nov 2014, endret 1 gang
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Re:Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Erland » 31 Jan 2013

Maske er uten tvil nødvendig.


Bra jobba og stå på!.



Hva med at vi prøver oss på endelig vekt på fjernet understellsmasse? Jeg bråsatser på 15,1 kg 8O



Erland
 
Innlegg: 714
Registrert: 02 Des 1998
Bosted: Oslo
Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

Re:Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Joachim Fjeld » 31 Jan 2013

Det var planen ja.



Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Re:Spøkelsesbilen E30 M3

Innlegg Joachim Fjeld » 01 Feb 2013

Da jeg ikke får gjort stort når sveiseren gjør sitt, kikker jeg litt på den herlige delebilen for å planlegge utforming og innfestning til flat plate under bilen. I den forbindelse lurer jeg på om noen har noe kunnskap om hvorfor E30 originalt har disse åpningene?
Vedlegg
IMG_0265.JPG
Sist endret av Joachim Fjeld den 20 Nov 2014, endret 1 gang
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Re:Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg 14178 » 01 Feb 2013

For å lage plass til oljekjølerslangene...? Der åpningen er, på motsatt side går de på s14, det er vel på denne siden på m20?



14178
 
Innlegg: 145
Registrert: 25 Jun 2012
Medlemsnummer: 14178

Re:Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Joachim Fjeld » 03 Feb 2013

Ja, når du sier det så husker jeg rørene fra kjøleren går der før koplingene til slangene ja.


Med tett bunn, blir det jo behov for å slippe ut trykket som blir i motorommet. Hvor skal jeg slippe ut denne luften, lage spalte like under torpedoveggen og lede den under gulvet videre bakover?



Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Re:Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Larsegutt » 03 Feb 2013

Ser ut som du går PASSELIG bra til verks her


Dette må bli knall bra!



Styreleder BMW Car Club Norway - Møre & Romsdal
Brukerens avatar
Larsegutt
 
Innlegg: 138
Registrert: 19 Sep 2001
Medlemsnummer: 4220

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Joachim Fjeld » 07 Feb 2013

Gøy er det også, men krever mye fokus da det er mye detaljer som skal på plass. F.eks branketter som skal sveises/limes på før lakk til deler jeg ennå ikke har, slik som det flate gulvet under, ABS, ev. diffusor bak. Fremgangsmåte på div. reperasjoner og forsterkning til stabstag bak og lakkering under. Legg til Vanos rep, veivhusventilasjons bytte og nytt innsug på trekkbilen og styremøtehelg i Trondheim før jeg skal levere begge til lakkering i Latvia 16 feb, skjønner dere at jeg er litt stresset. Tviler på at jeg rekker denne datoen.
Sist endret av Joachim Fjeld den 20 Nov 2014, endret 1 gang
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Joachim Fjeld » 08 Feb 2013

Noe fjernes, her fra under tverrstreberen under bakseteryggen:

Bilde

Bilde

Bilde

Mens noe legges til, her fra hvor innfestningene til selelåsene bak var festet. Her var det også rustet. Disse utgår for min del, derfor ingen hull til festeboltene:

Bilde

Bilde

Synes sveiseren nærmer seg storhetstiden sin på 80-tallet! Eneste jeg gjør er å kappe, klippe og peke!
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Vegard Brattli » 08 Feb 2013

Du står på Joachim, og du gjør det nøye også. Dette blir knall!
Brukerens avatar
Vegard Brattli
 
Innlegg: 637
Registrert: 08 Jan 2006
Bosted: Trondheim
Medlemsnummer: 8048
Kjøretøy: E36 325i Coupe

ForrigeNeste

Gå til Prosjekter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest