Side 4 av 8

Re:Spøkelsesbilen E30 M3 “CSL”

InnleggSkrevet: 31 Jan 2013
Joachim Fjeld
Er nå i "innspurten" av fjerningen av understellsmassen, kun et hjulhus bak igjen og litt i gulvet bak der. Hadde jeg startet på nytt, ville jeg startet i et hjørne og jobbet meg opp og bortover ifm. rotasjonen på sliperen. Understellsmassen blir litt tyggi når den slipes og jeg må gå over flere ganger da det setter seg en annen plass på bilen. Fikk også ut rørene til håndbrekkvaierene. Det var litt av en jobb for noe så enkelt, men gevinten ble gram på gram med massen som de var omgitt med. Utenom det, er det litt flere branketter som må av, slipes rene og limes på igjen. Får håpe jeg ikke vraker bilen første uka den er på veien igjen. Det er prøvd før og trenger ikke å igjenntas. Sveiseren var å gikk over på innsiden i gulvet der vi tettet hullene til nedsenking av buret i dag. Godt han gjør seg flid. Han skal utom imorgen å starte på noen av de andre reperasjonene. Siste bilde er av håndbrekkrør. Fjernet disse for å komme til med verktøy, men de skal inn igjen. Hvis noen har noen mål og info, trenger jeg å vite hvor og hvordan man fester ettermontert E46 ABS pumpe. Kjekt å få sveiset dette inn før lakkering.

11.jpg
IMG_0261.JPG

Re:Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

InnleggSkrevet: 31 Jan 2013
Erland

Maske er uten tvil nødvendig.


Bra jobba og stå på!.



Hva med at vi prøver oss på endelig vekt på fjernet understellsmasse? Jeg bråsatser på 15,1 kg 8O




Re:Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

InnleggSkrevet: 31 Jan 2013
Joachim Fjeld

Det var planen ja.




Re:Spøkelsesbilen E30 M3

InnleggSkrevet: 01 Feb 2013
Joachim Fjeld
Da jeg ikke får gjort stort når sveiseren gjør sitt, kikker jeg litt på den herlige delebilen for å planlegge utforming og innfestning til flat plate under bilen. I den forbindelse lurer jeg på om noen har noe kunnskap om hvorfor E30 originalt har disse åpningene?

Re:Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

InnleggSkrevet: 01 Feb 2013
14178

For å lage plass til oljekjølerslangene...? Der åpningen er, på motsatt side går de på s14, det er vel på denne siden på m20?




Re:Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

InnleggSkrevet: 03 Feb 2013
Joachim Fjeld

Ja, når du sier det så husker jeg rørene fra kjøleren går der før koplingene til slangene ja.


Med tett bunn, blir det jo behov for å slippe ut trykket som blir i motorommet. Hvor skal jeg slippe ut denne luften, lage spalte like under torpedoveggen og lede den under gulvet videre bakover?




Re:Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

InnleggSkrevet: 03 Feb 2013
Larsegutt

Ser ut som du går PASSELIG bra til verks her


Dette må bli knall bra!




Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

InnleggSkrevet: 07 Feb 2013
Joachim Fjeld
Gøy er det også, men krever mye fokus da det er mye detaljer som skal på plass. F.eks branketter som skal sveises/limes på før lakk til deler jeg ennå ikke har, slik som det flate gulvet under, ABS, ev. diffusor bak. Fremgangsmåte på div. reperasjoner og forsterkning til stabstag bak og lakkering under. Legg til Vanos rep, veivhusventilasjons bytte og nytt innsug på trekkbilen og styremøtehelg i Trondheim før jeg skal levere begge til lakkering i Latvia 16 feb, skjønner dere at jeg er litt stresset. Tviler på at jeg rekker denne datoen.

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

InnleggSkrevet: 08 Feb 2013
Joachim Fjeld
Noe fjernes, her fra under tverrstreberen under bakseteryggen:

Bilde

Bilde

Bilde

Mens noe legges til, her fra hvor innfestningene til selelåsene bak var festet. Her var det også rustet. Disse utgår for min del, derfor ingen hull til festeboltene:

Bilde

Bilde

Synes sveiseren nærmer seg storhetstiden sin på 80-tallet! Eneste jeg gjør er å kappe, klippe og peke!

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

InnleggSkrevet: 08 Feb 2013
Vegard Brattli
Du står på Joachim, og du gjør det nøye også. Dette blir knall!