Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Her skriver dere om prosjektene deres

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Joachim Fjeld » 09 Feb 2013

Sveiseren er hvertfall nøye! Her slipes det, smeltes på ny, sveises litt mere, smeltes fra innsiden, sveises påinnsiden. Her skal det være porefritt til slutt tydeligvis. Heldig som har ham tilgjenelig! Han er lovet passasjerrunder på Ringen i lønn, eneste han ville ha. Jaja, oppkast i lønn sier nå jeg!
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Ole M.Haraldstad » 09 Feb 2013

Jeg har satt e46 abs'en under hovedpumpa. modifiserte e46 braketten så den skrus i ett ferdig gjenga hull nedi der. Står på ett lite firkantrør som er sveist i høyde med toppen av kanten på rammevangen.
Brukerens avatar
Ole M.Haraldstad
 
Innlegg: 52
Registrert: 28 Nov 1999
Medlemsnummer: 3127

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Joachim Fjeld » 05 Mar 2013

Etter en periode med masse småreising og en jobbtur, fikk vi startet litt opp igjen i går. Småting tar også tid og i går brukte vi litt tid på å sveise på en del "nye" studs til disse plastmutterene som finnes under og i bilen. Kappet ut rundt en del av disse på delebilen og slipte av den lille platebiten som ble stående igjen. Slik unngikk jeg å tape noe av lengden på de. Borret også ut batterijordingen som kom med nye bakskjermen. Denne ble sveiset inn bak passasjerstolen, da jeg skal ha batteriet der for best mulig vektfordeling. Trenger inputs på batterikasse og type batteri og kapasitet. Skal ha tett kasse med tettninger rundt ledninger og lufteslange. Ser Kollevold har, men ingen bilder eller info. Sendt dem en forespørsel. Noen med erfaring rundt disse? Bilde
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Joachim Fjeld » 05 Mar 2013

Skal montere tett rygg igjen, denne ryggen måtte jeg helt til de dype skoger i Østfold for å borre ut av et vrak. Når ryggen er ute, reparerer vi gulvet bak den og bjelken som ligger under gulvet. Når den "nye" ryggen er montert, fjernes reservehjulsbrønnen og i den forbindelse må vi lage ny brankett til eksos festet som står montert på denne.
Vedlegg
IMG_0307.JPG
Sist endret av Joachim Fjeld den 20 Nov 2014, endret 2 ganger.
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Erland » 06 Mar 2013

Noen batteri kan man jo montere oppned.. Er det nødvendige med kasse/lufteslange hvis du bruker et slikt batteri.. Eller er tett kasse nødvendig uansett i kupeen.
Erland
 
Innlegg: 714
Registrert: 02 Des 1998
Bosted: Oslo
Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Joachim Fjeld » 07 Mar 2013

Batterikassene fra Kollevold var i glassfiber. Ingen som vet om noen som selger i stål, EX proof? Vi kan jo alltids lage til et vanlig fest uten kasse, men det er en løsning som forutsetter at en bestemt type batterier, som du nevner Erland, blir brukt for all fremtid.
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg e30 tic » 07 Mar 2013

få vekk di brakettene før noen finner på å jekke på dem slik som stort sett skjer på alt av E30
e30 tic
 
Innlegg: 367
Registrert: 05 Nov 2008
Medlemsnummer: 10534

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Joachim Fjeld » 07 Mar 2013

Har vurdert å fjerne dem, men ikke av den grunn, dog enda et argument. Hvis vi gjør en liten endring på karosseritrallen, kan vi bruke vangene heller og da kan jo bilen også stå på trallen når motor er installert.
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Erland » 07 Mar 2013

59666 skrev:Batterikassene fra Kollevold var i glassfiber. Ingen som vet om noen som selger i stål, EX proof? Vi kan jo alltids lage til et vanlig fest uten kasse, men det er en løsning som forutsetter at en bestemt type batterier, som du nevner Erland, blir brukt for all fremtid.


Hvis du ikke skal sveise inn en tett metallkasse så kan en boltet kasse plasseres når som helst etter lakkering.
Erland
 
Innlegg: 714
Registrert: 02 Des 1998
Bosted: Oslo
Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Joachim Fjeld » 08 Mar 2013

Tenkte å sveise inn fester før lakkering. Kjekt å ha kassen først, så vi vet hvor festene skal stå og hvordan de skal se ut. Vil ha stålkasse ja.
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

ForrigeNeste

Gå til Prosjekter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest