Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Her skriver dere om prosjektene deres

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Erland » 08 Mar 2013

Stål er bra og tungt i forhold til feks Biltemas plastbatterikasser.. Men hvis dere tar utgangspunkt i et originalbatteri for denne bilen og øker h, l og dybde med 20% og bygger en boks med god plass for et sånt 120% batteri..  Hvis et lett racingbatteri skulle bli aktuelt engang(endel av "racing" batteriene har rare mål), så kan jo kasselokket bygges om..

Jeg bruker et lite Biltemabatteri i min, hvis motoren er litt sur og ikke vil igang etter 4-5 forsøk  så er det straks mindre fart i det. Da er det bra å ha med et løst oppladet batteri og startkabler, bagasjerommet på E30ene er digertBilde.
Erland
 
Innlegg: 714
Registrert: 02 Des 1998
Bosted: Oslo
Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Joachim Fjeld » 08 Mar 2013

Planen er et 30Ah racing batteri. Glemte å ta bilder i dag igjen etter siste dagers små fremskritt. Vi trenger en god lang helg for å få til mye, men det klaffer aldri...
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Joachim Fjeld » 12 Mar 2013

Har modifisert bunnpannen litt med VAC skvalpeblekk, da det er umulig å holde på oljetrykket under inspirert kjøring. Gidder ikke å bruke opp nybygd motor med det første etter bilen er på veien igjen. Bilder av helt ferdig produkt får vi vente noen dager med, da jeg for tiden er offshore, men her har EBB laget litt hjemmesidefyll:

http://www.ebbt.no/bmw-e30-skvalpeskott-i-bunnpanne/
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg 8789 » 13 Mar 2013

Skal du bruke m20 i denne?

Hva kommer en sånn hayabusa-v8 på sånn ca :)?
8789
 
Innlegg: 30
Registrert: 10 Okt 2006
Medlemsnummer: 8789

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Joachim Fjeld » 13 Mar 2013

Prisen av en ny Hyundai, ca. ;-)
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Joachim Fjeld » 22 Mar 2013

Her havnet jordingen hvertfall.

Bilde
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Joachim Fjeld » 23 Mar 2013

Da er resten av ryggen ute, nå gjennstår det å gjøre rent innover bagasjerommet før den "nye" tette ryggen kan limes inn. Den nye ryggen skal gjøres så tett så mulig. Ikke bare enkel jobb dette, men det var langt lettere enn når jeg demonterte den "nye" ryggen. Den måtte jeg nemlig ha ut hel!

Bilde

Bilde

Bilde

I tidligere eierskap, har bilen fått bøyd inn kanalfalsen ifm. jekking, Da jeg forsiktig varmet opp og bøyde denne tilbake, fant jeg litt brunt. Jeg kjøpte nye kanaler ifm. ombyggingen til M3, jeg ville bytte for å være sikker på ting var rustfritt, men karosseriarbeideren som limte og sveiste delene på, mente alt var rustfritt...

Bilde

Blir værre å fjerne kanalene nå, når bakskjermene er limt og ligger over kanalene:

Bilde

Cab forsterkningene er klar for sveising, disse blir limt opp mot falsen under innerskjermen for å unngå å lage rustfeller:

Bilde

Denne forsvinner, da spylervæsketanken blir en 1 liters fra en Toyota 3,5T gaffeltruck. Denne blir plassert lenger bak i bilen:

Bilde
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Joachim Fjeld » 02 Mai 2013

Lite har skjedd i det siste, sitter i Nordsjøen nå og laster inn disse bildene som er en uke gammle. Lakkering er helt utsatt hvertfall.

Vi har limt cab forsterkningene mot innerskjermene og sveist mot demper tårnene.

Sveisingen måtte gjøres før limet herdet, for å unngå at limet løsner etter herding.

Bilde

Bilde

"Nye" bakseteryggen sandblåses ute med lånt sandblåser fra jobb.

Bilde

 

Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Erland » 03 Mai 2013

Godt dokumentert prosjekt,  TTT..
Erland
 
Innlegg: 714
Registrert: 02 Des 1998
Bosted: Oslo
Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

Svar til: Spøkelsesbilen E30 M3 "CSL"

Innlegg Joachim Fjeld » 03 Mai 2013

Har omsider søkt om halvbur og ABS, fikk denne på mail i dag. Artig at det ikke står noe om anslått saksbehandlingstid. Trodde det var ett krav i det offentlige i dag.

"E-posten din er mottatt hos Statens vegvesen og sendt over til saksbehandler for behandling. Ref.nr 2013051078-1"
Joachim Fjeld
 
Innlegg: 383
Registrert: 01 Okt 2003
Bosted: Stavanger
Medlemsnummer: 5465
Kjøretøy: "E30 M3" E39 528iAT

ForrigeNeste

Gå til Prosjekter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest