Savner "gamle" fora

Arkiv med gamle tråder relatert til gammelt forum og nettside som ikke er relevante lengre.

Re:Savner "gamle" fora

Innlegg 10622 » 12 Nov 2011

Det gammle forumet skal bli et oppslagsverk, alle gammle tråder skal være søkbare. Om man ønnsker å fortsette på en gammel tråd må man klippe og lime det inn i det nye forumet.

10622

Medlemsnummer: 10622

Innlegg Ove Kvam » 12 Nov 2011

BMWCCN Rogaland har hatt egen webside utenfor serveren, men de tekniske artiklene lå på siden som er enda en generasjon eldre. Den tror jeg lå på BMWCCN-serveren, med link fra BMWCCN-Rogaland-siden. Tror jeg.

Brukerens avatar
Ove Kvam

Medlemsnummer: 2359
Kjøretøy: 2016 118i M-Sport

Innlegg 4138 » 12 Nov 2011

Ove:

Hvis det var statiske HTML-sider så ligger det på den disken som ikke har virkende elektronikk. Innholdet av den er jeg rimelig trygg på IBAS får ut. Dette er en av de vanligste feilene på disker de får inn.

Før dere flyttet inn på BMWCCN serveren hadde dere en server selv. Denne hadde mange artikler. Det som ble flyttet inn på hovedserveren var Joomla og Phorum som begge lagret innholdet i MySQL. Har du sjekket den første serveren? Rogaland hadde vel aldri statiske filer på hovedserveren(?).

Uansett så blir alt IBAS finner igjen tilgjengelig når resultatet kommer. Vi tar ikke "ekspress", men "privat økonomi" leveranse på ordren. Da går det fort mer enn 1 uke for analysen + eventuell opprettelse(?).

Status nå er at disken er ikke sendt, men papirene er fylt ut og telefonsamtale med IBAS er utført.

4138

Medlemsnummer: 4138

Innlegg Ove Kvam » 12 Nov 2011

Det var statiske HTML-sider, ja. Adressen var her:

http://www.bmwccn.no/rogaland/bmwmain_1.html

Brukerens avatar
Ove Kvam

Innlegg SteinarK » 13 Nov 2011

> Lars-Inge skrev:

> Hva gjør vi med det flotte bildet vi ser nedenfor som er tatt tidligere i kveld? Vi får vel diskutere hvilke alternativer vi kan finne på... Legge det søkbart, kjøre as is, kjøpe tjenester fra Metronet slik at vi kan pumpe infoen over i dette nye forumet, pull the plug og drite i alt, alternativer?

>

>

> Vedlegg ForumetErILive.png (201.6 KB, 2 nedlastinger) 1 dag gammel [x]

Støtter pull-the-plug og avslutt "samarbeidet" med Metronett. Jeg holder på med å sette om en hjemmeside og diskusjonsforum for noe jeg engasjerer meg i for tiden. Har valgt Joomla 1.7.2 for websiden og phpBB 3.0.9 for diskusjonssiden. Bruker maler fra Jomladesigns.co.uk (Lucid-mal) for hjemmesiden og en modifisert Terayon4 template for diskusjonssiden. Har valgt å gå for et mest mulig rent design og norsk språk.

Jeg kunne ikke noe om hverken Joomla eller phpBB, men etter et noen lange kvelder er nå skjelettet av løsningene oppe og går. Så langt er jeg meget imponert over hvor lett dette var å sette opp og konfigurere.

Har brukt ProISP som webhotell. Kostnader? Litt over en høvding + fritidstimer...

Nå gjenstår det bare å fylle nettstedet med innhold...

Brukerens avatar
SteinarK

Medlemsnummer: 2987
Kjøretøy: e46 332ti/e46 325ti/e61 530dat

Innlegg 7922 » 15 Nov 2011

Da har jeg fornyet medlemskapet mitt. Det gjorde jeg av to grunner: Banekjøringen, og synet av det gamle forumet. Det er som å se igjen en gammel venn.

Det burde opprettes et eget nostalgihjørne, med det gamle forumet fullt operativt. Problemet er vel at det ville blitt tomt her inne...

7922

Medlemsnummer: 7922

Innlegg Erland » 15 Nov 2011

Er ikke i tvil jeg heller, medlem må jeg være. Forumet er i siget!.

Det kan kanskje etableres et eget nostalgihjørne for de eldre.. der de kan skryte på seg rundetider, kommentere eldre tråder og..

Erland

Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

Innlegg Ove Kvam » 15 Nov 2011

Jeg tror nesten dette forumet har blitt et slikt nostalgihjørne allerede, Erland!

Brukerens avatar
Ove Kvam

Innlegg SteinarK » 19 Nov 2011

... ikke helt BMW-relatert, men i alle fall hjemmeside og veirelatert.

Her er et eksempel på hva vi har fått til med Joomla! på hjemmesiden (og phpBB på forumsiden).

Link: http://www.tunnelen.com/

Vi har engasjert oss i arbeidet for å få oppgradert en forsømt lokal fylkesveitunnel til moderne standard. Vi håper vi kommer i mål før det går liv tapt...

Brukerens avatar
SteinarK

Medlemsnummer: 2987
Kjøretøy: e46 332ti/e46 325ti/e61 530dat

Innlegg Vegard Brattli » 19 Nov 2011

Fin side Steinar, men dersom du hinter til bmwccn.no så er det ikke så enkelt. Systemet som er brukt her er wordpress, og det er rimelig skreddersydd med tanke på medlemsregister og registrering via paypal. All videre utvikling skjer i kode, og ikke ved hjelp av noe pent panel der du bare klikker og drar. Det er et adminpanel selvsakt, men du kommer ikke så langt med det. Å opprette et phpBB forum hadde vært en enorm snarvei, men da må man ha en egen konto der også og da mister man blant annet oversikten over hvem som er hvem. Et bmwforum med phpBB finnes jo dessuten allerede, bimmers.

Brukerens avatar
Vegard Brattli

Medlemsnummer: 8048
Kjøretøy: E36 325i Coupe

ForrigeNeste

Gå til Arkiv

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest