Hvorfor er 02classic prioritert foran andre BMW Veteranbiler?

Arkiv med gamle tråder relatert til gammelt forum og nettside som ikke er relevante lengre.

Re:Hvorfor er 02classic prioritert foran andre BMW Veteranbiler?

Innlegg 14053 » 27 Mai 2012

Dette ble mye informasjon for en som er ny i klubben

Dette, som sagt, dreier seg ikke om undergrupper etc. i klubben men hva man kan diskutere i forumet.

Slik forumet er satt opp nå så er det forvirrende fordi det ser ut som man kun kan diskutere 02classic og ikke øvrige BMW veteraner.

Dette er jo hoveddiskusjonsforumet til BMWCCN så man bør jo sette opp forumet slik at man kan diskutere alle BMW veteraner.

Mitt forslag til oppsett på forumet var som følgende:

BMW Veteran (Hovedkategori)

02/Classic (Underkategori)

Øvrig BMW Veteran (Underkategori)

Brukerens avatar
14053

Medlemsnummer: 14053
Kjøretøy: 2008 BMW 320da

Innlegg Vegard Brattli » 27 Mai 2012

Jo ottern, dette dreier seg om undergrupper enten du vil det eller ikke. 02/Classic er en undergruppe og de har fått en kategori på forumet med samme navn. 02/Classic er som Rune sier en underavdeling for 02 og andre klassiske BMWer og der kan du diskutere alle klassikere du måtte ønske.

02 fordi de er mest representert.

Classic for alle andre klassikere.

Altså 02/Classic. Jeg kan ikke se at det er noen som mangler da?

(Om jeg kommer med noe faktafeil nå gjerne noen i 02/Classic rette på det)

Brukerens avatar
Vegard Brattli

Medlemsnummer: 8048
Kjøretøy: E36 325i Coupe

Innlegg 7922 » 27 Mai 2012

ottern skrev:

En BMW klubb skal/bør jo ikke favorisere noen BMW veteraner foran andre BMW veteraner. Jeg mener dette er en skandale av BMW klubben. Dette bør de endre snarest på forumet etter min mening.

Har vært medlem her nå i ca 1 mnd. og allerede nå føler jeg at ting er riv ruskende galt her.

Hmm, skandale og riv ruskende galt?

Så veldig riv ruskende galt er det ikke lenger. Eller har du forslag til et annet forum vi burde begynne å bruke mer?

7922

Medlemsnummer: 7922

Jeg ble jo medlem her for å bruke forumet aktivt, så jeg har ikke forslag til et annet forum vi burde begynne å bruke mer. Men når det er sagt, så kan jeg sette opp et forum i løpet av 1 time. Men det jeg mener er at som et BMW forum så er det galt å prioritere noen BMWer foran andre BMWer her i BMW forumet. Men jeg skjønner nå at dette er en inngrodd formening at siden 02classic er en undergruppe av klubben så skal de få plass i forumet. Jeg trodde dette var et klubbforum for alle BMW veteraner og ikke bare 02classic.

Brukerens avatar
14053

Innlegg Ove Kvam » 27 Mai 2012

Man trenger da ikke egne undergrupper for enkelte biler for å diskutere på forumet. Det vil bare virke ekskluderende. Det kan derimot være praktisk for undergruppene å ha egne områder på forumet, og 02classic er en slik gruppe. Både der og på resten av forumet kan hva som helst slags BMWer diskuteres.

Brukerens avatar
Ove Kvam

Medlemsnummer: 2359
Kjøretøy: 2016 118i M-Sport

"02 fordi de er mest representert.

(Om jeg kommer med noe faktafeil nå gjerne noen i 02/Classic rette på det) "

Endelig noen som skjønner hva jeg mener. Hvis dette er tilfellet så er jo alt i skjønneste orden. (Dette er svar på mitt spørsmål i utgangspunktet.) Takk

Så hvis jeg har lyst til å skrive et innlegg om f.eks. 1957 BMW 503 så kan det legges i kategorien 02/classic.....

Brukerens avatar
14053

Innlegg 10622 » 28 Mai 2012

Det må jo være hevet over enhver tvil at e28 M5, E30 M3, Z1, E36 M3 GT, E46 M3 CSL osv er klassikere av nyere dato. Jeg har en E30 som blir veteran om 1,5år hvor skal man sette grensen for hva som er BMWCCN klassiker? Ser at svenskene har satt grensen til 35år på treffet deres. Hvor lenge siden er det noen som har sett en helt original E30 M3 på treff?

10622

Medlemsnummer: 10622

Innlegg Joachim Lie » 28 Mai 2012

ottern skrev:

"02 fordi de er mest representert.

(Om jeg kommer med noe faktafeil nå gjerne noen i 02/Classic rette på det) "

Endelig noen som skjønner hva jeg mener. Hvis dette er tilfellet så er jo alt i skjønneste orden. (Dette er svar på mitt spørsmål i utgangspunktet.) Takk

Så hvis jeg har lyst til å skrive et innlegg om f.eks. 1957 BMW 503 så kan det legges i kategorien 02/classic.....

Jepp

Joachim Lie

Medlemsnummer: 7964
Kjøretøy: E30, 325, E39 520iT, E91 LCI 318iTM

Innlegg 001 » 28 Mai 2012

Med tanke på hva som har vært produsert av kjøretøy med BMW/EMW/Glas logoer siden 1928 står vi foran en formiddabel utfordring når det gjelder å finne gode løsninger for alle disse bilene. I et slikt perspektiv bør kanskje BMW CCN 02/Classic være den klubben som sammen med Hovedklubben må utrede hva som skal skje med klassifisering og benevnelser for ulike epoker gjenneom tidene.

Jon mener at de ulike modellene av nyere dato kan kalles klassikere? Da må man først ha klar definisjon for hva en klassiker er. At noen modeller er spesielle og skjeldne blir ofte feilaktig benevnt som klassikere. Det vil nok mange være uenig i. Spørsmålet bør være en typisk sak for Årsmøtet i BMW CCN 2013 å diskutere seg frem til enighet som skal gjelde for klubbens syn på dette. Lista på ulike modeller begynner å bli meget lang.

BMW Klassiker Klubb Norge er fortsatt ikke medlemsklubb i BMW CCN, noe den absolutt burde være. først da har vi "samlet" BMW-miløjøet i Norge til ett rike - på dette området. Den ville sannsynlig fått et godt liv der. Vi er jo allerede medlemmer i LMK.

Ellers er det informasjon å hente her:

http://www.bmw-classic.de/2/webmill.php?fx=g&id=630050. The BMW 3 Series is the world’s best-selling premium car and represents the heart of the BMW brand. The sixth-generation BMW 3 Series was unveiled earlier this year. Since the first generation of the car was launched in 1975 over 12 million units have been sold.

001

Medlemsnummer: 1

Innlegg GrafvonVogel » 29 Mai 2012

Her virka det som folk snakket om hverandre, og det var jo egentlig bare snakk om litt endring i forum kategorien. Synes selv det er helt greit. står jo 02 skråstrek classic så alle klassikere er vel inkludert der.

Så kommer Arne med poenget om hva som egentlig er en klassikker. Dette er noe for neste årsmøte. Beste hadde jo vært en definisjon som ikke blir utdatert etter som tiden går.

Også lurer jeg egentlig på hvor stort miljøet for eldre Bmwer er i Norge jeg, om det finnes mange med bmwer fra 50-tallet osv. Hadde jo vært veldig fint om de ville engasjert seg i klubben og blitt en del. Vil tro mange av dem sitter med mye historisk kunnskap om BMW og biler generelt.

Brukerens avatar
GrafvonVogel

Medlemsnummer: 16920

ForrigeNeste

Gå til Arkiv

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest