Strøkne felger, bolter som ikke står i stil.

Generelle diskusjoner

Strøkne felger, bolter som ikke står i stil.

Innlegg Tore Høgvold » 28 Mar 2018

Kjøpte Work felger av Tempe Dekkservice (2 1/2 år siden). Dette var 21´3 delte dyre felger, de sendte med std. galv. bolter. Når man legger 30-40k i felger ønsker man selvfølgelig ikke å spare penger på boltene. Felgene jeg valgte har polert kant, da ønsker jeg meg bolter som står i stil (kall meg gjerne nerd :-)
Felgene jeg hadde spesialbestilt av Tempe kom med feil innpress, de subbet så vidt det var på calipperen (kun foran). Satte på en 5mm. spacer...... men veldig irriterende når man har spesialbestilt felger til bilen viewtopic.php?f=139&t=7433
Fikk jo etterhvert tak i bolter som stod i stil, men iom. at jeg må ha spacer, var det veeeeeldig vanskelig å få ta i bolter som var 5 mm. lengre. dvs. M14x1,25 30 mm. i god kvalitet. GS hadde boltene, men kun i de vanlige som missfarges og ser ut som galvanisert.
Har funnet ut at bilen vil bli penest med 10 mm. spacer, men desto værre å få tak i riktige bolter. Fant ingen i nærheten eller i Norge som har M14x1,25 x35 i god chrome kvalitet. Reiste derfor i ens erend til Karlstad i dag for å få tak i bolter med god kvalitet og rett utseende/dim.
Måtte jo forsvare turen med en svipp innom på Systemet, for å begrense utgiftene. MEN merkelig at ingen av de som selger felger har mere fokus på fine bolter som står i stil til felgene. Jeg mener at det ikke er nok med at de passer. Boltene til høyre i bildet er benyttet 2 sessonger. De to til venstre er nyinnkjøpt, men var ikke fornøyd med de jeg fikk fra GS (nr. 2 fra venstre). jspec.se hadde boltene jeg var ute etter (helt til venstre), men de sender av en eller annen grunn ikke til Norge.
Nå vet jeg det blir bra så snart nye bremseskiver /spacere og sommerfelgene er på plass.
Vedlegg
IMG_0084.JPG
11989107456_4334f84f57_c.jpg
Bilde 2.jpg
Brukerens avatar
Tore Høgvold

Medlemsnummer: 3368
Kjøretøy: 640i Grand Coupe

Gå til Generelt

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest