E28...."godkjent" i 02/Classic?

Generelle diskusjoner rundt BMW veteraner

Re:E28...."godkjent" i 02/Classic?

Innlegg Erland » 01 Feb 2012

Etter å ha lest gjennom diskusjonen på 02/classic forumet og her, så sitter jeg med inntrykket av at dere som er aktive i 02/classic ønsker å fortsette som før uten "innblanding" av andre BMW entusiaster. Det virker som om dere har et godt miljø og ønsker å verne om dette.

Sikkert lurt, vi andre med mer enn 20 år gamle/unge BMWer vil nok medføre for mye styr :twisted:

Erland

Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

Innlegg 5374 » 01 Feb 2012

Nå var i utgangspunktet dette bare et spørsmål fra min side. Om det står på engasjement fra E28 eierne, så kan nok ikke mitt engasjement alene forsvare E28 som fullverdig medlem av 02/Classic

Men som det ble nevnt tidligere her, så virker 02/Classic- gjengen ganske sammenspleiset. Samtidig blir andre modeller eldre med tiden, og vil vel på den måten "tvinge" seg frem i denne undergruppen? Syns også det blir litt feil at engasjementet fra eiere skal styre om visse modeller er velkomne eller ikke. En hver BMW som har passert 30 burde i mine øyne kvalifisere, uten at eieren selv må "sloss" for en godkjenning.

Jeg kan heller aldri tenke meg at en og annen E28 ( eller E30 for den saks skyld) vil ødelegge den gode stemningen i 02/Classic. Om man oppsøker dette miljøet, så vil hvertfall jeg ta dette som et ganske sikkert tegn på entusiasme.

Og jeg er også enig i at undergruppen på sikt bør vurdere et navnebytte til Bmw Classic, eller noe i den dur.

Nå var ikke poenget mitt å provosere hardbarkede 02'ere, men en liten diskusjon rundt temaet kan da ikke skade

5374

Medlemsnummer: 5374

Innlegg Ove Kvam » 01 Feb 2012

Folk som liker E30 og E28 liker normalt 2002 også. Jeg mener det er interessen for bilene som er grunnlaget for å være med på treff, ikke at man nødvendigvis EIER en bil som er definert inn i gruppen. Det er jo tross alt personen som reiser på treff, ikke bilen. Jeg har deltatt på flere treff i 02/Coupe-regi med E30, og har aldri blitt jaget bort...

Brukerens avatar
Ove Kvam

Medlemsnummer: 2359
Kjøretøy: 2016 118i M-Sport

Innlegg 02-Øivind » 02 Feb 2012

Diskusjonen om hvilke modeller som skal være med i gruppen og ikke minst navnet på den har vært gjenstand for diskusjon i mange mange år. Man må også huske på at det primært har vært 02-folk som har sittet i styre og stell og det har nok farget utviklingen en del...

Men når det kommer til treff, så har jeg enda ikke opplevd at noen har blitt jaget vekk, uansett hvilken bil man har kjørt! Riktignok fikk jeg noen godmodige kommentarer en gang jeg kjørte E36 på landstreffet vårt, men jeg holdt ut hele helgen...

Når det gjelder aversjonen mot en utvidelse av gruppen, så kan dere sikkert ha rett i at den finnes, men den beste medisinen mot den, er å møte opp på treff og vise at det faktisk finnes E28-eiere som har interesse av å delta i 02/Classic-miljøet og bidra til det gode samholdet og den hyggelige stemningen som finnes der. Da er det ikke utenkelig at det vil gå seg til etter hvert.

For at E28 skal kunne bli en offisiel modell i gruppen, må det et årsmøtevedtak til og det har foreløpig ikke kommet inn forslag om det. I år er det for sent, men det kommer alltid nye muligheter senere!

PS! Når det gjelder navnet på gruppen, så blir nok ikke det endret på ei stund, siden vi akkurat har brukt et femsifret beløp på å få laget nye reklamebannere og klistremerker med den nye logoen!

Øivind Seielstad
president
BMW Car Club Norway
Brukerens avatar
02-Øivind

Medlemsnummer: 2539
Kjøretøy: '65 1800, '69 2002, '14 316i

Forrige

Gå til Generelt

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest