AVLYST!! Skandinavisk 02/Classic-treff 17.-19. august 2012 AVLYST!!

Diskusjon rundt treffene i 02/Classic

Re:AVLYST!! Skandinavisk 02/Classic-treff 17.-19. august 2012 AVLYST!!

Innlegg hagenisse » 01 Aug 2012

2 timer er ikke stort i løpet av en dag. Med så lite kjøretid er jeg nok usikker på om jeg dukker opp. Normalt er det ikke mange bilene som kjører i familiekjøringene, og er ikke helt overbevist om at det er så mange oldtimere som skal utpå heller.

Men hva skjer på morgenen egentlig? Halv time er satt av til førermøte, så er det familiekjøring.. Og så er det et førermøte til før frikjøringen begynner..?

Superstage er dog et morsomt innslag.

Brukerens avatar
hagenisse

Medlemsnummer: 6124

Innlegg Vegard Brattli » 01 Aug 2012

Vi må huske på at dette er BMW-dagene, ikke noe rent banetreff. Det skal være for alle, uansett hvor mye erfaring eller hvilken bil man har. Men 2 timer frikjøring per dag er da ikke ille? Tviler på man har så mye bremser og dekk igjen til å kjøre stort lengre :wink:

Brukerens avatar
Vegard Brattli

Medlemsnummer: 8048
Kjøretøy: E36 325i Coupe

Innlegg hagenisse » 01 Aug 2012

Er ikke sånn det fungerer. Man kjører 10-15 minutter, så bør man kjøle ned, og før man kommer utpå igjen er frikjøringsperioden over. Da blir det fort ikke så mye kjøring. For all del, det holder, men det er mye mer stress når man MÅ kjøre innenfor et gitt tidsrom.

Ellers er det helt fint at det skjer mer enn ren banekjøring, men jeg har aldri fortstått hvorfor man skal bruke en bane til noe annet. Skal man bare koserundt rundt - hvorfor ikke gjøre det på veien? Det er satt av 1,5 time til å vise banen til familien sin (+ en halvtime med den idiotiske gåsemorkjøringen) - så spennende er ikke vålerbanen altså!

Brukerens avatar
hagenisse

Innlegg Henrik K » 01 Aug 2012

Jeg synes det er positivt at det er lagt opp til nye elementer. Det vil sikkert trekke nye/andre medlemmer til treffet. Superstage kan bli morsomt å se på!

Men jeg tror også at det er lagt opp til litt for lite tid for frikjøring, som for mange er det primære trekkplasteret. At det er satt av 2 timer til frikjøring i løpet av en dag, betyr jo ikke at alle får kjørt i to timer. Man rekker vel å avvikle to heat i løpet av en halvtime, og det kan vel ikke være mer enn ca 20-25 biler utpå samtidig. Man bør kanskje regne med at det dukker opp 100 medlemmer/biler som ønsker frikjøring. Dermed vil ikke alle komme utpå i løpet av en 30-minutters økt. Tror nok det er en del som forventer noe mer banetid for frikjøring når treffet er lagt til Vålerbanen.

Freude am fahren
Brukerens avatar
Henrik K

Medlemsnummer: 5229
Kjøretøy: i3, E39 525iT, E36 M3 3,2

Innlegg BMW.Robert » 02 Aug 2012

Programmet er med forbehold om endringer. Dersom liten interesse for familiekjøring, utvider vi frikjøringstiden. Vi er fleksibel i forhold til dette, poenget med programmet er at vi skal forsøke å stimulere til at flere kan få bruke banen, det er en del som ikke våger seg ut på banekjøring pga "proffene" er der.

Brukerens avatar
BMW.Robert

Medlemsnummer: 681
Kjøretøy: M3

Innlegg Jås » 02 Aug 2012

Robert Nilsskog skrev:

Programmet er med forbehold om endringer. Dersom liten interesse for familiekjøring, utvider vi frikjøringstiden. Vi er fleksibel i forhold til dette, poenget med programmet er at vi skal forsøke å stimulere til at flere kan få bruke banen, det er en del som ikke våger seg ut på banekjøring pga "proffene" er der.

Jammen da ordner det seg sikkert... Hvorfor ikke ha frikjøring mens det andre førermøtet foregår? Ser dere har lagt til etpar bilder av driftere, blir det mulighet til dette også? (ikke at jeg kan å drifte da...)

Brukerens avatar
Jås

Medlemsnummer: 10765
Kjøretøy: 1982 E21 "m3", 1982 635csi

Innlegg Ove Kvam » 02 Aug 2012

Jeg var opprinnelig litt lei meg for at datoen på Vålertreffet ble klar for sent til at jeg fikk rødmerket den i kalenderen, og dermed er jeg utenlands den helgen. Nå når jeg ser programmet, er jeg i tvil om jeg hadde tatt den lange turen for å delta. Ut fra min personlige tolkning, leser jeg stort sett bare pause-pause-pause...

Får håpe andre har helt forskjellige preferanser enn jeg har.

Brukerens avatar
Ove Kvam

Medlemsnummer: 2359
Kjøretøy: 2016 118i M-Sport

Innlegg hagenisse » 02 Aug 2012

Spør her også jeg.. har man leid hele banen (1+2+3)? Som nevnt på facebook har det skjedd et eller annet med støymåleren på våler. F.eks ble min bil vinket av tidligere i år, og den måler ~80db i depot og er vel sjelden at noen reagerer på.. På NSK sin kjøring fikk så mange svartflagg at man måtte kutte ut bane 1 (der støymåleren står) og kun kjøre over brua inn på nye delen.

Hvorfor skal oldtimerne kjøre for seg selv?

Brukerens avatar
hagenisse

Innlegg Ove Kvam » 02 Aug 2012

Og hvorfor er det lagt inn pause i programmet? Er ikke alle sekvensene med familiekjøring pause nok?

Brukerens avatar
Ove Kvam

Medlemsnummer: 2359
Kjøretøy: 2016 118i M-Sport

Innlegg SteinarK » 02 Aug 2012

Robert Nilsskog skrev:

Det med "proffene" løste en jo ganske fint før i tiden med klasseinndeling. Slik dere har lagt det opp nå så er det ingenting "mellom" familiekjøring og frikjøring, om en ikke har bil som er gammel nok til å delta i Oldtimer Rally. Jeg regner med "proffene" kjører frikjøring uansett. Jeg antar også at Oldtimer-bilene ikke blir ekskludert fra frikjøringen - noe som betyr mulighet for mye kjøring om en har en gammelnok bil.

Jeg ser at jeg for min egen del kan regne med max kun 4 pass hver dag, om jeg er heldig (og om organiseringen fungerer). Om det blir stort oppmøte og kø, så kan jeg regne med mindre.

Siden det er banekjøringen som opptar meg mest, så innser jeg at det muligens er andre miljø jeg må oppsøke for å få den kjøretiden jeg ønsker.

Brukerens avatar
SteinarK

Medlemsnummer: 2987
Kjøretøy: e46 332ti/e46 325ti/e61 530dat

ForrigeNeste

Gå til Treff

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest