Min syver.

Her kan du legge ut bilder og videoer av klassikeren din!

Re:Min syver.

Innlegg Rune Kampenes » 21 Des 2011

Nå må du gi deg Frode. Det går helt fint meg automat i en syver. Når du har hatt den så lenge som jeg har så kan man styre gearingen med gassen. Ikke noe problem, vet nøyaktig når den vil geare.



LMK kontakt. BMWccn
Rune Kampenes
 
Innlegg: 311
Registrert: 09 Jun 2000
Bosted: Ise, Sarpsborg
Medlemsnummer: 3442
Kjøretøy: 1983 735ia, 2005 Z4

Re:Min syver.

Innlegg Frode Sundseth » 22 Des 2011

For min del går det aldri fint med manuell.. På dette punktet er jeg nok uenig med flertallet av den norske befolkningen.



Frode Sundseth
 
Innlegg: 185
Registrert: 19 Feb 1996
Medlemsnummer: 1850

Re:Min syver.

Innlegg Erland » 22 Des 2011

Rune Kampenes skrev:<Det var dengang det var artig på banetreff og man kunne kjøre med hva som helst bare det var BMW. Ikke slik som det har utviklet seg de siste årene.



Har lagt merke til at dette gjentar du regelmessig her. Jeg skjønner ikke hvor du har det fra?


Alle medlemmene velger selv om de vil kjøre på klubbens banetreff, det er ingen som hindrer et medlem i å være med på banetreffene. Ja, du kommer til å bli forbikjørt gang etter gang, og hva så?. Du øver på å kjøre din bil raskt, det er ingen konkurranse.



Erland
 
Innlegg: 714
Registrert: 02 Des 1998
Bosted: Oslo
Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

Re:Min syver.

Innlegg Rune Kampenes » 22 Des 2011

Erland Volden skrev:



Rune Kampenes skrev:<Det var dengang det var artig på banetreff og man kunne kjøre med hva som helst bare det var BMW. Ikke slik som det har utviklet seg de siste årene.



Har lagt merke til at dette gjentar du regelmessig her. Jeg skjønner ikke hvor du har det fra?


Alle medlemmene velger selv om de vil kjøre på klubbens banetreff, det er ingen som hindrer et medlem i å være med på banetreffene. Ja, du kommer til å bli forbikjørt gang etter gang, og hva så?. Du øver på å kjøre din bil raskt, det er ingen konkurranse.





Du kan selvfølgelig kjøre med hva du vil men den blandingen som var før er borte. Har vært på stort sett alle banetreffene på Rudskogen de siste 10 årene og utviklingen har godt stort sett en vei. De som har vanlige biler gidder ikke og kjøre lenger, hvorfor kan man diskutere så mye man vil men utviklingen er tydelig. Hva som skal til for og få de tilbake vet jeg ikke for man kan jo ikke forby folk og kjøre M biler heller. Inntrykket de får de som er nye i klubben er i værtfall tydelig. Har du ikke M bil eller en bil som er så mye ombygd at den kommer på henger så er det ikke noen vits i at den er der. Ove er er hederlig unntak men han er sørgelig alene.



Man kan sikkert diskutere om dette er en utviklingen man ønsker. Det er nok vanskelig og komme tilbake til det som var.



LMK kontakt. BMWccn
Rune Kampenes
 
Innlegg: 311
Registrert: 09 Jun 2000
Bosted: Ise, Sarpsborg
Medlemsnummer: 3442
Kjøretøy: 1983 735ia, 2005 Z4

Re:Min syver.

Innlegg Erland » 22 Des 2011

Ja, men det du beskriver er ikke at klubben ikke tilrettelegger for "316i", men at den typiske 316i-sjåføren oppfatter at han ikke hører hjemme utpå banen pga. at bilen hans akser for dårlig..(i svingene og oppbremsingene er alle nokså like). Det er et valg den enkelte sjåføren tar, vet ikke hva klubben i dag kan gjøre for å få disse medlemmene til å komme på treff.



Jeg tror noe av årsaken til det du beskriver er at baneentusiastene til en viss grad dominerte på det gamle forumet: lovprisninger av E30, R-dekk, oppgraderte bremser etc. Det var også mange innlegg om forskjellig annet men dog. For et nyinnmeldt medlem så kunne nok forumet virke avskrekkende..



Erland
 
Innlegg: 714
Registrert: 02 Des 1998
Bosted: Oslo
Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

Re:Min syver.

Innlegg Ove Kvam » 22 Des 2011

Jeg tror dette har litt ressurser å gjøre. Det er nok mange av de samme folkene som før kjørte hverdagsbiler som nå har tatt seg råd til mer dedikerte lekebiler. Dermed har fartsnivået på banen steget betydelig, og nye entusiaster med hverdagsbiler blir veldig frakjørt. Jeg bryr meg ikke om slikt, men mange føler nok da at de enten må kjøpe superbil eller holde seg til tribunen.



Brukerens avatar
Ove Kvam
 
Innlegg: 2325
Registrert: 22 Apr 1998
Bosted: Bryne
Medlemsnummer: 2359
Kjøretøy: 2016 118i M-Sport

Re:Min syver.

Innlegg Rune Kampenes » 22 Des 2011

Erland Volden skrev:



Ja, men det du beskriver er ikke at klubben ikke tilrettelegger for "316i", men at den typiske 316i-sjåføren oppfatter at han ikke hører hjemme utpå banen pga. at bilen hans akser for dårlig..(i svingene og oppbremsingene er alle nokså like). Det er et valg den enkelte sjåføren tar, vet ikke hva klubben i dag kan gjøre for å få disse medlemmene til å komme på treff.


Jeg tror noe av årsaken til det du beskriver er at baneentusiastene til en viss grad dominerte på det gamle forumet: lovprisninger av E30, R-dekk, oppgraderte bremser etc. Det var også mange innlegg om forskjellig annet men dog. For et nyinnmeldt medlem så kunne nok forumet virke avskrekkende..





Neida, klubben gjør nok så godt den kan men mange blir nok skremt når de kommer på sitt første(og siste) banetreff og ser nivået der. Vet ikke hva man skal gjøre for og snu den utviklingen men tror det er vanskelig. Om det var gamleforumet som gjør det eller hva vet jeg ikke men det hjelper ikke og komme på et banetreff og se bilene komme på henger og bli lastet av for og kjøre på banen. Jeg skjønner at mange betakker seg da.



Det er mulig at racingavdelingen kan avhjelpe litt men da kan de ikke "øvelseskjøre" på frikjøringen for så og kjøre løp etterpå med de samme bilene.



LMK kontakt. BMWccn
Rune Kampenes
 
Innlegg: 311
Registrert: 09 Jun 2000
Bosted: Ise, Sarpsborg
Medlemsnummer: 3442
Kjøretøy: 1983 735ia, 2005 Z4

Re:Min syver.

Innlegg Erland » 22 Des 2011

Rune Kampenes skrev:<Neida, klubben gjør nok så godt den kan men mange blir nok skremt når de kommer på sitt første(og siste) banetreff og ser nivået der. Vet ikke hva man skal gjøre for og snu den utviklingen men tror det er vanskelig. Om det var gamleforumet som gjør det eller hva vet jeg ikke men det hjelper ikke og komme på et banetreff og se bilene komme på henger og bli lastet av for og kjøre på banen. Jeg skjønner at mange betakker seg da.


Det er mulig at racingavdelingen kan avhjelpe litt men da kan de ikke "øvelseskjøre" på frikjøringen for så og kjøre løp etterpå med de samme bilene.





Hvis racingen tar av så blir bilene avregistreret etterhvert!. Ihvertfall hvis de skal henge med den som ikke trenger å følge reglene for registrerbare biler. Og det vil de nok



Erland
 
Innlegg: 714
Registrert: 02 Des 1998
Bosted: Oslo
Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

Re:Min syver.

Innlegg Vegard Brattli » 22 Des 2011

På ACR tidligere i år virket det ikke som at folk var redd for å dra ut i allefall, for der var både sjuserier og stasjonsvogner på banen og det var gøy å se.



Brukerens avatar
Vegard Brattli
 
Innlegg: 637
Registrert: 08 Jan 2006
Bosted: Trondheim
Medlemsnummer: 8048
Kjøretøy: E36 325i Coupe

Re:Min syver.

Innlegg 7691 » 22 Des 2011

Det kan kanskje være en ide å gjeninnføre de 4 klassene vi hadde. Nå er det jo bare 2, og slik det blir beskrevet her er det kanskje hensiktsmessig å dele opp bilene litt mer ute på banen



7691
 
Innlegg: 264
Registrert: 12 Jul 2005
Medlemsnummer: 7691

ForrigeNeste

Gå til Bilder/Film

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest