Min syver.

Her kan du legge ut bilder og videoer av klassikeren din!

Re:Min syver.

Innlegg Ove Kvam » 22 Des 2011

Men kjøringen på banen har aldri vært delt i mer enn 2 klasser. Når vi hadde 4 klasser, kjørte 1+2 sammen, og 3+4 sammen.



Løsningen er kanskje å ha en egen klasse for de som kjører sakte, og legge listen nokså lavt for å havne over i den raskere klassen. Hvis det bare er 1/5 av bilene som er i sakteklassen, er det jo naturlig at de da kjører cirka femtehvert heat.



Brukerens avatar
Ove Kvam
 
Innlegg: 2325
Registrert: 22 Apr 1998
Bosted: Bryne
Medlemsnummer: 2359
Kjøretøy: 2016 118i M-Sport

Re:Min syver.

Innlegg 7691 » 22 Des 2011

ja, godt poeng.



7691
 
Innlegg: 264
Registrert: 12 Jul 2005
Medlemsnummer: 7691

Re:Min syver.

Innlegg Ove Kvam » 11 Jun 2012

Jo, det er en egen løpsklasse, men veldig få er med i den så langt. Det har vært snakk om null til to biler. Det stemmer at det er en del godt riggede biler som kjører frikjøring med veldig høyt tempo i raskeste klassen. For cirka tre år siden var det veldig bra oppmøte og kø på kjøringen, men de siste par årene har det ikke vært noe problem.



Brukerens avatar
Ove Kvam
 
Innlegg: 2325
Registrert: 22 Apr 1998
Bosted: Bryne
Medlemsnummer: 2359
Kjøretøy: 2016 118i M-Sport

Re:Min syver.

Innlegg 7691 » 11 Jun 2012

På Våler i 2006 var vi vel 250 biler? Det var mildt sagt kaotisk.



Ellers er racingserien i gang, men fortsatt en del folk som sitter på gjerdet og ser hva vi andre gjør først. Men men, noen må jo begynne



7691
 
Innlegg: 264
Registrert: 12 Jul 2005
Medlemsnummer: 7691

Re:Min syver.

Innlegg Erland » 11 Jun 2012

Ja, det er bra at noen satser på BMWracingen og viser vei.



Håper at bilen din fungerer i år!, at sjåføren gjør det er vel en selvfølge :mrgreen:



Erland
 
Innlegg: 714
Registrert: 02 Des 1998
Bosted: Oslo
Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

Re:Min syver.

Innlegg 7691 » 11 Jun 2012

Sjåføren har litt rattrust å jobbe med, men jeg har jo aldri konkurrert før, så den biten i seg selv blir mest utfordrende.



Dette er jo en brukbar avsporing fra trådstarter



7691
 
Innlegg: 264
Registrert: 12 Jul 2005
Medlemsnummer: 7691

Re:Min syver.

Innlegg Erland » 11 Jun 2012

Det "forrige" forumet var kjent for avsporingene, kanskje var det en av årsakene til at det holdt seg såpass populært..?



Rattrusten gjør en treg, merker selv at det tar mange runder før det nærmer seg en viss flyt. Hvis bilen er endel endret så tar det tid å venne seg til det også.


Prøvde i helga med for meg ukjente hjulvinkler(foreslått av en belgier med racingerfaring fra E30 M3 fra "gull"tida) og det var interessant!. Men siden jeg ikke tar tider så vet jeg ikke om vinklene er effektive. For racing på bane er hjulvinklene avgjørende.



Erland
 
Innlegg: 714
Registrert: 02 Des 1998
Bosted: Oslo
Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

Re:Min syver.

Innlegg 7691 » 11 Jun 2012

sist jeg kjørte på bane var med Suzuki Swift på Ringen i fjor september. Nå er det mye nytt på M3en, og den har jeg ikke kjørt siden Spa og Ringen i fjor mai, og i tillegg har jeg enda ikke kjørt på nye Rudskogen. Nei, hvis jeg bare klarer å stille til start den 23. juni og gjennomføre løpene skal jeg være mer enn fornøyd



7691
 
Innlegg: 264
Registrert: 12 Jul 2005
Medlemsnummer: 7691

Re:Min syver.

Innlegg Erland » 11 Jun 2012

Hvis det er tørt så er banen ifølge flere enkel med noen unntak.



På vått føre så kan banen ihvertfall være ganske utfordrende i innbremsingssonene i slutten av de to høyhastighetstrekkene.



Sporvalget gjennom første del av den såkalte angsten er omdiskutert. På vått føre så er det noe "rart" med asfalten i denne svingen som medfører at man sitter utrolig godt sideveis. Det er vel her du passerer de fleste .



Erland
 
Innlegg: 714
Registrert: 02 Des 1998
Bosted: Oslo
Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

Forrige

Gå til Bilder/Film

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest