Min e21 s14

Her kan du legge ut bilder og videoer av klassikeren din!

Re:Min e21 s14

Innlegg Jås » 30 Apr 2012

Har bevisst valgt å beholde enkle lykter da jeg synes det er stilig.. Men liker dobble også, så er ikke utenkelig det kommer en gang. Har montert høydejusterbart senkesett på den, så måtte skru den litt ned og leke tøff..[img]"http://bmwccn.no/testforum/files/wink.gif" width="" height="" class="bbcode_smiley" [/img]



Brukerens avatar
Jås
 
Innlegg: 907
Registrert: 08 Mar 2009
Bosted: Ørsta
Medlemsnummer: 10765
Kjøretøy: 1982 E21 "m3", 1982 635csi

Re:Min e21 s14

Innlegg 895 » 30 Apr 2012

Denne kler det jo faktisk selv om det er uvant. 02 synes jeg er helt rå med doble.



895
 
Innlegg: 179
Registrert: 08 Mar 1992
Medlemsnummer: 895

Re:Min e21 s14

Innlegg Jås » 30 Mai 2012

Var og kjørte autoslalom på gokartbana i Ålesund 2.pinsedag..morsomt ja.. Hadde vanlige dekk på, angrer litt på at jeg ikke slengte på banedekka og fikk testa de. Men kommer flere sjanser.



http://youtu.be/Ggt9W3mxXpY



Brukerens avatar
Jås
 
Innlegg: 907
Registrert: 08 Mar 2009
Bosted: Ørsta
Medlemsnummer: 10765
Kjøretøy: 1982 E21 "m3", 1982 635csi

Re:Min e21 s14

Innlegg 570 » 30 Mai 2012

Har ikke sett denne tråden før (fin tråd). Har erfaring med M10B20 og doble Webere og syntes det fungerte meget bra (sammen med E12 518 og senere E28 518). Både mye kraft og fin lyd og rask gassrespons. Hva tenker du om din E21 med M10 motor i forhold til S14-motoren?



570
 
Innlegg: 214
Registrert: 04 Jan 1990
Medlemsnummer: 570

Re:Min e21 s14

Innlegg Jås » 31 Mai 2012

Har samme oppfatning som deg angående m10 med webere, kjapp respons, fin lyd og bra med kraft. Med s14 i bilen så ble den litt sterkere, spesielt på toppen. Fikk mindre godlyd da, og mer bråk synes jeg.



Brukerens avatar
Jås
 
Innlegg: 907
Registrert: 08 Mar 2009
Bosted: Ørsta
Medlemsnummer: 10765
Kjøretøy: 1982 E21 "m3", 1982 635csi

Re:Min e21 s14

Innlegg 570 » 31 Mai 2012

Satt på med en 02 som nylig hadde fått installert en S14-motor. Skuffende opplevelse med hardt lydbilde. Så da forstod jeg at en må tenke seg om med hensyn til skifte av motor, eksos, fjerning av lydisolerende materiale etc. Min bil var også hverdagsbil og det fungerte utmerket med doble webere, Sebring F1 grenrør og Ansa eller Simonons sportseksos. S14 kan gi fin lyd, men en må tenke på helheten og hvilken bruk en skal ha av bilen. Kompromissløshet passer bare på rene banebiler og selv da er det ikke noe særlig med masse ulyd!



570
 
Innlegg: 214
Registrert: 04 Jan 1990
Medlemsnummer: 570

Re:Min e21 s14

Innlegg Jås » 02 Jun 2012

Ja bilen er mindre kosebil med denne motoren en den var med m10 og webere. Men nå har vi en 635csi også, og denne fungerer ypperlig som cruise/kosebil..



Brukerens avatar
Jås
 
Innlegg: 907
Registrert: 08 Mar 2009
Bosted: Ørsta
Medlemsnummer: 10765
Kjøretøy: 1982 E21 "m3", 1982 635csi

Re:Min e21 s14

Innlegg Erland » 02 Jun 2012

S14 og M10 er jo nokså like med unntak av flere ventiler og en kam ekstra. Det er vel weberne som utgjør forskjellen? Innsprøytingen til S14 er lydløs i forhold.



Erland
 
Innlegg: 714
Registrert: 02 Des 1998
Bosted: Oslo
Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

Re:Min e21 s14

Innlegg Jås » 02 Jun 2012

Tja, mulig weberne skjuler ulyder...synes det er mye mer ulyd i bilen nå en før vertfall, men det kan jo være en kombinasjon av bytting av foringer i understell samtidig som motor kom i. Stivere foringer vil vel naturlig nok overføre mer lyd.



Brukerens avatar
Jås
 
Innlegg: 907
Registrert: 08 Mar 2009
Bosted: Ørsta
Medlemsnummer: 10765
Kjøretøy: 1982 E21 "m3", 1982 635csi

Re:Min e21 s14

Innlegg Erland » 03 Jun 2012

Hvordan man oppfatter lyd er interessant. Innenfor forskjellige miljøer er forskjellige lydbilder aksepter som bedre eller dårligere. Hvor mange ganger har ikke BMW-entusiaster beskrevet 6-erlyden som vesentlig for merke-entusiasmen.



Min gamle 02 med trimmet M10(schrick 30? graders kam, maks borret med folkevogn stempler med høy komp, 45 webere, rett gjennom eksos og original lydemping ga bare vellyd da jeg var 25 år. Tviler litt på om jeg hadde opplevd den på samme måten i dag, antagelig ville bl.a. eksoslyden vært for høy for meg..



Banedyret mitt er uten original eller annen lyddemping, rett gjennom eksos som er modifisert endel for å få ned lyden på lave turtall(dvs for kjøringen til og fra banen. Men fra kupeen høres motoren(S14)noe så infernalsk over 5500 omdreininger, men jeg oppfatter ikke denne lyden som støy. Det vræler og hyler men, ikke innenfor det jeg tenker på som støy.. Har vel noe med hva man liker/forventer å høre!!!.



Lydbildet fra motorer endrer seg mye etter hvor man lytter og turtallet. Feks prøv å lytt under/ved bunnpannen, det synes jeg alltid er skummelt pga at det så mange uvante og skarpe lyder. Men denne delen av motorens lydbilde legger man jo ikke merke til ellers, dvs. når lyder fra andre deler av motoren overdøver.



Erland
 
Innlegg: 714
Registrert: 02 Des 1998
Bosted: Oslo
Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

ForrigeNeste

Gå til Bilder/Film

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron