Min e21 s14

Her kan du legge ut bilder og videoer av klassikeren din!

Re:Min e21 s14

Innlegg Jås » 28 Jun 2012

Jeg har ikke kjørt på den gamle banen faktisk,så aner ikke hvordan den var...



Brukerens avatar
Jås
 
Innlegg: 907
Registrert: 08 Mar 2009
Bosted: Ørsta
Medlemsnummer: 10765
Kjøretøy: 1982 E21 "m3", 1982 635csi

Re:Min e21 s14

Innlegg Ove Kvam » 28 Jun 2012

I gamle dager kom man nokså flatt inn i slaktersvingen, som så steg nokså mye rundt svingen. Denne krumningen i banen gjorde de fleste biler naturlig overstyrte, så det var litt vanskelig å få kreftene i bakken. Man måtte også ha en veldig sen tangering for å få noe fart opp bakken.



Brukerens avatar
Ove Kvam
 
Innlegg: 2325
Registrert: 22 Apr 1998
Bosted: Bryne
Medlemsnummer: 2359
Kjøretøy: 2016 118i M-Sport

Re:Min e21 s14

Innlegg hagenisse » 28 Jun 2012

NSK kjører den 8. og det er veldig ryddige treff. Bare å møte opp.



Jeg holder bare innsiden rundt langsvingen, men jeg har mye grep kontra motor og kan gi på ganske tidlig likevel.



Brukerens avatar
hagenisse
 
Innlegg: 295
Registrert: 07 Jan 2004
Medlemsnummer: 6124

Re:Min e21 s14

Innlegg Jås » 29 Jun 2012

Den 8. kan jeg ikke,kjøpte nytt hus dagen før e30meet, så skal ta over 9.juli...



Men vurderer den 28. ja!



Skal vel på våler i september også, skal bli morsomt å teste der nå når understell/dekk gir mye bedre grep enn jeg hadde ifjor.



Brukerens avatar
Jås
 
Innlegg: 907
Registrert: 08 Mar 2009
Bosted: Ørsta
Medlemsnummer: 10765
Kjøretøy: 1982 E21 "m3", 1982 635csi

Re:Min e21 s14

Innlegg Jås » 31 Jul 2012

Fikk kjørt (bada) på rudskogen i helga, var morsomt det når det ikke regna trollkjærringer. Men fikk ikke testa så mye sporvalg og rundetider som jeg håpte på...



Lå litt bak deg Kim K. og så hvordan du gjorde det i spesielt angsten, men vet ikke om du kjørte det du mener er optimalsporet hele tiden? Da jeg lå bak så holdt litt til høyre for midten på vei ned, svinga inn mot ca midt på første svingen, fortsatte langt ut mot venstre og svinga så inn mot siste svingen. Traff da bra på svingene oppover følte jeg. Sikkert ikke så bra forklart men...



Har det på en film, men det regner jo så JÆV... at det er vanskelig å se...



Brukerens avatar
Jås
 
Innlegg: 907
Registrert: 08 Mar 2009
Bosted: Ørsta
Medlemsnummer: 10765
Kjøretøy: 1982 E21 "m3", 1982 635csi

Re:Min e21 s14

Innlegg hagenisse » 31 Jul 2012

Sporet her om dagen var ikke helt reelt. Blir gjerne litt annerledes på vått enn på tørt, og ble stort sett bare tullekjøring for min del.



Sporet mitt sånn omtrent



Brukerens avatar
hagenisse
 
Innlegg: 295
Registrert: 07 Jan 2004
Medlemsnummer: 6124

Re:Min e21 s14

Innlegg Erland » 31 Jul 2012

Jan-Åsmund Bondhus (Jås) skrev:



Fikk kjørt (bada) på rudskogen i helga, var morsomt det når det ikke regna trollkjærringer. Men fikk ikke testa så mye sporvalg og rundetider som jeg håpte på...



Beste idealsporet på tørt føre er ikke samme linja som det beste sporet på søkkvått føre. Årsaken er at som regel er det dårligere friksjon i tørrsporet når det regner, årsaken er gummi og diverse søl etter bilene. Dette merkes bedre ettersom asfalten blir eldre.



Ellers er sporvalg litt som religion



Erland
 
Innlegg: 714
Registrert: 02 Des 1998
Bosted: Oslo
Medlemsnummer: 2618
Kjøretøy: -99 323ti og -90 318is

Re:Min e21 s14

Innlegg hagenisse » 31 Jul 2012

Trodde det var olje som var litt som religion jeg? Hvilket spor som funker kan man jo måle...



Brukerens avatar
hagenisse
 
Innlegg: 295
Registrert: 07 Jan 2004
Medlemsnummer: 6124

Re:Min e21 s14

Innlegg Jås » 31 Jul 2012

Se der ja, du holder mer mot inner hele veien..skal se om jeg får lagt ut et klipp der jeg lå bak. Var ikke så mye forskjell, men kom lenger til venstre før siste del av svingen.



Skal bytte bremseskiver foran før våler, nå rister det så jævl.. når jeg bremser at jeg er redd bilen faller fra hverandre...den er jo tross alt veteran... Kjøpte uoriginale skiver fra koed sist, nå blir det originale ja!



Brukerens avatar
Jås
 
Innlegg: 907
Registrert: 08 Mar 2009
Bosted: Ørsta
Medlemsnummer: 10765
Kjøretøy: 1982 E21 "m3", 1982 635csi

Re:Min e21 s14

Innlegg Jås » 31 Jul 2012

PeR4 skrev:



Jan-Åsmund Bondhus (Jås) skrev:


Fikk kjørt (bada) på rudskogen i helga, var morsomt det når det ikke regna trollkjærringer. Men fikk ikke testa så mye sporvalg og rundetider som jeg håpte på...



Beste idealsporet på tørt føre er ikke samme linja som det beste sporet på søkkvått føre. Årsaken er at som regel er det dårligere friksjon i tørrsporet når det regner, årsaken er gummi og diverse søl etter bilene. Dette merkes bedre ettersom asfalten blir eldre.


Ellers er sporvalg litt som religion





Kan vel stemme det sikkert... I slakteren syntes jeg det var ekstremt glatt uansett hvor jeg kjørte, har det vært noe søl der skal tro?



Brukerens avatar
Jås
 
Innlegg: 907
Registrert: 08 Mar 2009
Bosted: Ørsta
Medlemsnummer: 10765
Kjøretøy: 1982 E21 "m3", 1982 635csi

ForrigeNeste

Gå til Bilder/Film

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron