Stemning for opprette avdeling BMWCCN Buskerud / Drammen Omegne?

Kategori for BMW CCN Buskerud

Re:Stemning for opprette avdeling BMWCCN Buskerud / Drammen Omegne?

Innlegg 2209 » 07 Nov 2012

Hadde vært bra med en egen avdeling i Buskerud. Det er langt på treff for oss i Hallingdal.

2209

Medlemsnummer: 2209

Innlegg Glennoo » 26 Des 2012

Noen i BMWCCN styret som kan bekrefte dette? https://www.facebook.com/pages/BMW-Car-Club-Norway-Buskerud/313134622136700?ref=stream . Litt merklig om informasjonen kommer først på facebook syntes jeg.

E87 116d M-Sport Edition 2011mod
Brukerens avatar
Glennoo

Medlemsnummer: 8561
Kjøretøy: E87 116d M Sport Edition 2011mod

Innlegg BMW.Robert » 26 Des 2012

Hei Glenno.

Tja, det har vel vært diskutert her inne også, greit å bruke Facebook, for å markedsføre på alle steder, synes Buskerud burde komme med snarest, det er jo ganske så mange medlemmer i fra den kanten i klubben. Det er ikke så mye som skal til for å stifte en Distriktsklubb, 10 underskrifter fra aktive medlemmer i fra Buskerud, samt sette opp et interimstyre, deretter sende inn papirene til hovedstyret. Vi kommer til å behandle det i ///M-fart

Brukerens avatar
BMW.Robert

Medlemsnummer: 681
Kjøretøy: M3

Innlegg Glennoo » 26 Des 2012

Det høres veldig bra ut Robert. Mitt hjerte er forsatt i Buskerud selv om jeg tilhører Vestfold og kjøremessige ser jeg frem til komme på besøk på treff i Drammensregionen. Jeg bare stusset litt over informasjonsflyten kom på facebook da det har vært retningslinjer om at informasjon og utveklsing skulle foregå på BMWCCN fora, men kunne bruke andre fora/media til linke til BMWCCN fora slik jeg oppfattet det tidligere. Lykke til med opprettelse og stable på plass nytt styret for Buskerud .

E87 116d M-Sport Edition 2011mod
Brukerens avatar
Glennoo

Medlemsnummer: 8561
Kjøretøy: E87 116d M Sport Edition 2011mod

Innlegg 11917 » 08 Jan 2013

Hallo. Jeg håper alle her inne som har lyst på Avd buskerud skriverunder. Så vi får sendt det til godkjenning av hovedklubbe. Jeg har laget en tråd som heter BMWCCN buskerud, der står det også info hvordan dere får tak i meg. Deso mer underskrifter. Deso bedere håper jeg hører fra mange av der...

Mvh Kevin Hovland.

11917

Medlemsnummer: 11917

Innlegg Frode Sundseth » 08 Jan 2013

AJF001 skrev:

Hei folkens,

Når det gjelder områder som DK'er skal dekke så er det fylkesgrenser som gjelder. Buskerud er som dere sier et stort fylke, men hittil som Øst-klubb var det ennå større, fra Geilo til Halden, der er langt det! Bl.a derfor dannet vi ny klubb i Østfold i oktober og for å begrense avstander når det gjelder lokale treff og arrangementer. Det er sikkert mulig å få til kontaktpersoner også i de mer fjerne deler av fylket, men de trenger næring. Langt å kjøre? Man kjører vel BMW?

I mine 6 år som formann i Øst var Østfold aldri en del av Øst. I oppstarten så inviterte vi riktignok Østfold til å være med men ingen meldte sin interesse for å sitte i styre så dette ble lagt på is i min tid. Har Østfold blitt innlemmet i Øst etter 2008 ?

Personlig synes jeg det er litt synd at Drammensområdet ikke kan være med i Øst da de fleste innbyggere i Drammensområdet finner det særs naturlig å kjøre i retning Tigerstaden. Av den grunn så skal det bli litt tøft for en eventuell Buskerudavdeling å etablere seg og få et tilfredsstillende oppmøte på treff. Det blir en sterk konkurranse og nærmest kannibalisme mellom Øst og Buskerud.

Frode Sundseth

Medlemsnummer: 1850

Innlegg Ove Kvam » 08 Jan 2013

Avdeling Øst finnes ikke lenger. Det er en avdeling i Oslo og Akershus, og en annen i Østfold.

Brukerens avatar
Ove Kvam

Medlemsnummer: 2359
Kjøretøy: 2016 118i M-Sport

Innlegg 001 » 08 Jan 2013

Frode Sundseth skrev:

I mine 6 år som formann i Øst var Østfold aldri en del av Øst. I oppstarten så inviterte vi riktignok Østfold til å være med men ingen meldte sin interesse for å sitte i styre så dette ble lagt på is i min tid. Har Østfold blitt innlemmet i Øst etter 2008 ?

Personlig synes jeg det er litt synd at Drammensområdet ikke kan være med i Øst da de fleste innbyggere i Drammensområdet finner det særs naturlig å kjøre i retning Tigerstaden. Av den grunn så skal det bli litt tøft for en eventuell Buskerudavdeling å etablere seg og få et tilfredsstillende oppmøte på treff. Det blir en sterk konkurranse og nærmest kannibalisme mellom Øst og Buskerud.

Som Ove Kvam skriver, Østklubben eksisterer ikke lenger. At vi har dannet egen DK i Østfold skulle vært gjort for minst 20 år siden, men slik går det når initiativ uteblir. Nå er det i orden. At Buskerud kommer nå er ikke mer enn naturlig. Vi er alle innbyggere i et av landets medt folketette områder så hvorfor ikke? Desentraliserte DK'er gjør at man blir mye mer kjent med de lokale medelemmene, det blir enklere å reise og å arrangere lokale treff og det gir bedre forhold totalt sett.

At det skulle oppstå sterk konkurranse og nærmest kannibalisme er et meget defensivt syn. Samarbeid fungerer mellom mange andre DK'er så hvorfor ikke også her? Det er bare å holde og utvikle eksisterende og nye kontakter. Dessuten er vel ikke Buskerud bare Drammen?

Kommer klubben i stand snarlig har man også rett til å delta på HK Årsmøtet med inntil 2 delegater på linje med alle andre DK og UG'er. Så bare stå på folkens i Hallingdal, Drammen, Kongsberg og alle andre steder i Buskerud.

001

Medlemsnummer: 1

Innlegg 5471 » 09 Jan 2013

AJF001 skrev:

Frode Sundseth skrev:

Som Ove Kvam skriver, Østklubben eksisterer ikke lenger. At vi har dannet egen DK i Østfold skulle vært gjort for minst 20 år siden, men slik går det når initiativ uteblir. Nå er det i orden. At Buskerud kommer nå er ikke mer enn naturlig. Vi er alle innbyggere i et av landets medt folketette områder så hvorfor ikke? Desentraliserte DK'er gjør at man blir mye mer kjent med de lokale medelemmene, det blir enklere å reise og å arrangere lokale treff og det gir bedre forhold totalt sett.

At det skulle oppstå sterk konkurranse og nærmest kannibalisme er et meget defensivt syn. Samarbeid fungerer mellom mange andre DK'er så hvorfor ikke også her? Det er bare å holde og utvikle eksisterende og nye kontakter. Dessuten er vel ikke Buskerud bare Drammen?

Kommer klubben i stand snarlig har man også rett til å delta på HK Årsmøtet med inntil 2 delegater på linje med alle andre DK og UG'er. Så bare stå på folkens i Hallingdal, Drammen, Kongsberg og alle andre steder i Buskerud.

</bltt

tror det blir bra med avd i buskerud oslo akershus er ikke redd att dem tar medllemer fra oss går jo ann og samarbeide om treff og store ting bane kjøring slike ting. som tar store resusjer og arr jeg sier lykke til

rune

5471

Medlemsnummer: 5471
Kjøretøy: mye rot i en garasje og en z3 cab

Innlegg Frode Sundseth » 09 Jan 2013

Det går selvfølgelig å samarbeide og det er man nødt til hvis man etablerer Buskerudavdeling men det jeg mener er at det skal bli noe tøft å skape et miljø i Drammensområde. Det på grunn av at det ikke er så mange medlemmer lenger i hele Buskerud (totalt 89) samt at mange jobber innover mot Oslo og det derfor blir vanskelig å etablere et miljø for Drammensområdet. Klarer man å etablere et miljø så er det kjempefint. Jeg skal ihvertfall stille opp på de treff som jeg har anledning til. Men et slikt miljø vil ikke komme av seg selv og det vil kreve store mengder med tålmodighet for å etablere seg.

Frode Sundseth

Medlemsnummer: 1850

ForrigeNeste

Gå til BMW CCN Buskerud

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester