Styrets syn på forumet?

Her er det rom for skitprat.

Styrets syn på forumet?

Innlegg Espen J.A. » 06 Mai 2015

Hei.

Har et lite spørsmål ang. forumet og facebook til styret i BMW CCN.

Selv er jeg ikke bruker av facebook (ikke foreløplig) for jeg ser på et forum i en bilklubb som den viktigste arena for informasjon mellom medlemmene og styre i en bilklubb.
For et par dager siden (4 mai) hadde jeg et spørsmål ang vårmønstring hos NSK og ikke fått svar ennå.
Nå er det riktignok BMW CCN Classic som står for dette, med et svar hadde jeg forventet i en så pass stor bilklubb som BMW CCN.
Bør ikke BMW CCN følge med litt på forumet her, eller er det facebook medlemene skal forholde seg til?
Syntes det blir litt feil at medlemmene skal bli "tvunget" til facebook for og få informasjon.

Setter stor pris på svar fra styret i BMW CCN.

Mvh. Espen
Medl. nr. 11965
Mvh. Espen
Espen J.A.

Medlemsnummer: 11965
Kjøretøy: E31 840Ci E38 728 og 735

Re: Styrets syn på forumet?

Innlegg Rune Kampenes » 06 Mai 2015

Jeg lurer på det samme. Er heller ikke på facebook og har svært liten lyst til og melde meg inn der for og få informasjon.

Jeg spurte etter info om landstreffet i Vestfold den 21 februar og har fortsatt ikke fått svar. Ser nå at den endelig har kommet inn i terminlisten men linken der går til en facebookside. Er det slik det blir i framtiden? Kan også nevne at jeg oppdaget det på Bimmers før jeg så det her.

Noe helt annet er jo at det også burde reklameres for treffet på hovedsiden der det stadig ruller reklame for Rudskogen og Våler. Er ikke landstreffet like viktig?
LMK kontakt. BMWccn
Rune Kampenes

Medlemsnummer: 3442
Kjøretøy: 1983 735ia, 2005 Z4

Innlegg 02kongen » 07 Mai 2015

Vår primære informasjonskanal er nettsiden. Forumet er ment for at medlemmer kan utveksle erfaringer o.l. BMWCCN.no er synkronisert med Facebook, slik at alle opprettede arrangementer legges ut på Facebook, for så å havne på nettsiden.
Lars Almlie
Parts Manager, Strandveien Auto AS
Brukerens avatar
02kongen

Medlemsnummer: 1977

Innlegg Ove Kvam » 07 Mai 2015

02kongen skrev:Vår primære informasjonskanal er nettsiden. Forumet er ment for at medlemmer kan utveksle erfaringer o.l. BMWCCN.no er synkronisert med Facebook, slik at alle opprettede arrangementer legges ut på Facebook, for så å havne på nettsiden.

Kommunikasjon mellom styre og medlemmer har fungert dårlig i BMWCCN siden jeg meldte meg inn i forrige årtusen. Jeg har ved er par anledninger
foreslått til årsmøtet at det opprettes en egen person som fungerer som en slags kundekontakt som har primær oppgave å flytte informasjon frem og
tilbake mellom styre og medlemmer, men har aldri fått gjennomslag for ideen. Jeg tror medlemmer flest i klubben ikke vet hva styret driver med, og
sliter med å få svar på forespørslene sine. Personlig kontakt til styret er lite effektivt, siden det typisk er 500 stykker som lurer på akkurat det samme.

Denne personen kunne da fortløpende lagt ut referater fra styremøter, og svart på spørsmål og innspill fra medlemmene.
Brukerens avatar
Ove Kvam

Medlemsnummer: 2359
Kjøretøy: 2016 118i M-Sport

Ideen er veldig god den Ove. Har selv etterlyst informasjon i form av nyhetsbrev i mange år. Prøvde selv å sende ut, men det ble med et par ganger. For mange andre oppgaver. Jeg er nå glad for at Ove tar på seg jobben :) ?

Personlig kontakt er tidkrevende for mottaker som må svar på mange henvendelser, men jeg tør påstå at alle får svar.
Lars Almlie
Brukerens avatar
02kongen

Jeg tror jobben må gjøres av et styremedlem som kun har denne oppgaven. En-til-en-kommunikasjon er lite effektivt både for medlemmene
og styret, siden det som trengs egentlig er en-til-mange-kommunikasjon. Forumet er godt egnet til slikt. Hvis en spør, vil de andre 500 som lurer
på det samme også kunne lese svaret. At en person har denne rollen vil også skjerme de andre i styret fra "maset", og de slipper å følge med hele
tiden på om noen lurer på noe.
Brukerens avatar
Ove Kvam

Innlegg Jås » 07 Mai 2015

Jeg har påtatt meg rollen som medlemsansvarlig i klubben, og vil påstå at responstiden på mail/tlf er relativt kort. Som regel innen 24 timer, oftest kortere også.
Men angående informasjon så vil det nesten alltid være slik at noen ikke er fornøyde med måten vi gjør det på, eller ikke gjør det på...:)
Jeg prøver å svare der jeg kan, og legger ut info om ting når jeg har muligheten til dette.
Men nå er ikke dette det jeg lever av, jeg har en jobb utenom pluss familie, det samme med de andre i styret. Å finne noen som kan bruke ALL tid på klubbarbeid tror jeg er vanskelig sålenge det er en ulønnet stilling.

Forhåpentligvis blir den nye siden vår bedre på dette med informasjon nå når ting er integrert, og skulle noen lure på noe utenom den infoen en finner på nettsiden så spør på forumet. Men jeg sitter ikke på forum hver dag lenger, det har jeg ikke tid eller interesse til, men mail svarer både jeg og Lars kjapt.
Så skulle en ikke få svar på det en lurer på raskt nok, send en mail enn så lenge, til vi eventuelt har funnet en bedre måte å løse det på..:)
Brukerens avatar
Jås

Medlemsnummer: 10765
Kjøretøy: 1982 E21 "m3", 1982 635csi

Bare for å presisere det, så er jeg ikke misfornøyd med arbeidet som legges ned, bare på metoden som er valgt. Jeg tror at
det ville ta mindre tid å kommunisere med medlemmene som en gruppe enn å kommunisere med dem hovedsaklig enkeltvis.
Brukerens avatar
Ove Kvam

Innlegg Espen J.A. » 07 Mai 2015

02kongen skrev:Vår primære informasjonskanal er nettsiden. Forumet er ment for at medlemmer kan utveksle erfaringer o.l. BMWCCN.no er synkronisert med Facebook, slik at alle opprettede arrangementer legges ut på Facebook, for så å havne på nettsiden.

Så det vil altså si at medlemer av BMW CCN må opprette en facebook konto for og få info om arrangementer?
Hvis det er riktig, så mener jeg det blir litt feil.
Et forum er, slik jeg ser det, den viktigste forbindelsen mellom medlemmer og styre.
Jeg syntes det blir litt feil at man må bruke facebook for og få info.

Har fortsatt ikke fått noe svar ang. Vårmønstring med NSK under Treff.

Dette er ingen kritikk, har selv sittet i styre i en annen bilklubb i 3 år så vet hvor mye frivillig arbeid som legges ned.
Bare et savn om informasjon her på forumet.
Mvh. Espen
Espen J.A.

Medlemsnummer: 11965
Kjøretøy: E31 840Ci E38 728 og 735

Man må ikke ha Facebook. Men man må innom klubbens hjemmeside. Det er det som er kanalen. :)
Lars Almlie
Brukerens avatar
02kongen

Neste

Gå til Off-topic

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest