Chiptuning

Tekniske spørsmål angående BMW

Chiptuning

Innlegg Rebell49 » 24 Des 2018

Hei ! Har en 2015 mod. BMW X4 - 190 HK. Har gode erfaringer med tilsv. tuning av Mitsubishi ASX med boks/chip av et annet merke- og tenkte jeg skulle prøve på min BMW.
Boksen/chipen bestillte jeg fra firma Race Chip i Tyskland. Bestilte første alternativ - RaceChip S som vil gi + 24 HK på min modell.
Vil gjerne høre om noen på forumet har erfaring med tilsvarende ? Ser at det er en del meninger for og imot på nettet. Jeg har i alle fall bare gode erfaringer på min forrige bil og forhandleren hadde ikke noe imot at bilen ble innbyttet med en slik chip montert. Den fungerte utmerket og var merkbart kvikkere ennn standard,(146 hk mot std. 116 - 2011 mod.) Fabrikantene tar ofte ut HK tilpasset avgiftene i de respektive landene - så der er er alltid noe å gå på uten at det skader motorene.
Synspunkter/erfaringer ?
Rebell49

Medlemsnummer: 0
Kjøretøy: BMW X4 AMG

Re: Chiptuning

Innlegg Rebell49 » 30 Des 2018

Ingen som har erfaring med chiptuning ? Noen som har kjennskap til et foretak/forum på nettet som heter "Trustpilot" der folk kan komme med sine vurderinger/erfaringer av forskjellige firma/merker vedr. bl.a. dette emnet ? Seriøst ?
Hadde vært interessant med en diskusjon om ovennevnte emne !
Rebell49

Medlemsnummer: 0
Kjøretøy: BMW X4 AMG

Re: Chiptuning

Innlegg awt » 16 Jan 2019

Har du vurdert original BMW-tuning (MPPK)? Det har jeg på min X4 (riktignok 30d). Godkjent i vognkortet er det også.
15 BMW X4 30d MPPK
Brukerens avatar
awt

Medlemsnummer: 9922
Kjøretøy: e61 523i og e81 116i

Gå til Teknisk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester