Stemning for opprette avdeling BMWCCN Buskerud / Drammen Omegne?

Kategori for BMW CCN Buskerud

Stemning for opprette avdeling BMWCCN Buskerud / Drammen Omegne?

Innlegg Glennoo » 06 Nov 2012

Hva er stemningen blandt medlemer i Buskerud eller Drammen og omegnet for at det opprettes en egen avdeling i BMWCCN?

For starte så tilhører ikke Buskerud lenger BMWCCN Øst avdelingen lenger.

Etter spørsmål til styret og en tilbake melding kaster jeg ut ballen for lodde stemningen for egen avdeling enten som Buskerud avdeling eller Avdeling for Drammen og omegnet. Grunnen til Drammen og omegnet er av den grunn at jeg syntes Buskerud er et stort fylke å skulle fordele aktiviteter over. Jeg husker tilbake i en tid hvor vi hadde noen sparke treff i Drammen som var svært populære og som sikkert mange savner muligens. Jeg husker da også at det var en gjeng som reist helt fra Hallingdal men de syntes det var litt i det drøyeste laget til tider. Snu det litt på hode så hadde ikke jeg for min del hatt ork eller mulighet til reist til Hallingdal for slå ihjel noen timer, da det finnes mange hyggelige BMW hoder rundt Drammens distriktene. Jeg vet det er et bmw miljø både i Drammen, Hokksund, Modum og Sande (i Vestfold) så mulighetene burde være tilstede.

GlennO

(edit: nå havnet denne posten under katogorien Teknisk som ble noe feil)

E87 116d M-Sport Edition 2011mod
Brukerens avatar
Glennoo

Medlemsnummer: 8561
Kjøretøy: E87 116d M Sport Edition 2011mod

Re:Stemning for opprette avdeling BMWCCN Buskerud / Drammen Omegne?

Innlegg 2000Touring » 06 Nov 2012

Det syntes jeg for min del virker interessant.

Brukerens avatar
2000Touring

Medlemsnummer: 948
Kjøretøy: 96 Z3, 08 F650GS, 96 316 Compact

Inge B. Braathen (2000Touring) skrev:

Det syntes jeg for min del virker interessant.

Hadde litt glemt Kongsberg kom jeg på nå, ennå jeg jobber der

Brukerens avatar
Glennoo

Innlegg 7922 » 06 Nov 2012

Jeg kan ihvertfall bidra med vaffelspising og tørrprat.

7922

Medlemsnummer: 7922

Innlegg 001 » 06 Nov 2012

Hei folkens,

Når det gjelder områder som DK'er skal dekke så er det fylkesgrenser som gjelder. Buskerud er som dere sier et stort fylke, men hittil som Øst-klubb var det ennå større, fra Geilo til Halden, der er langt det! Bl.a derfor dannet vi ny klubb i Østfold i oktober og for å begrense avstander når det gjelder lokale treff og arrangementer. Det er sikkert mulig å få til kontaktpersoner også i de mer fjerne deler av fylket, men de trenger næring. Langt å kjøre? Man kjører vel BMW?

001

Medlemsnummer: 1

AJF001 skrev:

Hei folkens,

Når det gjelder områder som DK'er skal dekke så er det fylkesgrenser som gjelder. Buskerud er som dere sier et stort fylke, men hittil som Øst-klubb var det ennå større, fra Geilo til Halden, der er langt det! Bl.a derfor dannet vi ny klubb i Østfold i oktober og for å begrense avstander når det gjelder lokale treff og arrangementer. Det er sikkert mulig å få til kontaktpersoner også i de mer fjerne deler av fylket, men de trenger næring. Langt å kjøre? Man kjører vel BMW?

Hvis det er fylkes grenser som er gjeldende er jo saken grei for min del og jeg legger engasjemente død så lenge. Håper jeg uansett klarte skape noen tanker for de som vurder dette i Buskerud iallfall.

Når det gjelder kjøring så syntes jeg det for egen del holder med 14 mils arbeidsvei, lange dager på jobb og familie. Da frister det ikke sitte trøkke ennå noen timer for og være med på aktivitere titt og ofte, selv om jeg syntes det er greit tilbringe kjøringen i en bmw .

Brukerens avatar
Glennoo

Innlegg Henrik K » 06 Nov 2012

Hvis vi som medlemmer fra Buskerud skal ha noe å si inn mot Årsmøtet (via delegater), er vi vel nødt til å etablere en DK for Buskerud. Kan noen fra Hovedstyret opplyse oss om hvor mange medlemmer som sogner til Buskerud?

Man kan jo delta på aktiviteter på tvers av DK'ene, så utover det at man nå mister et talerør inn mot Årsmøtet har vel ikke dette at Buskerud er ute av gamle Øst noen praktisk betydning? Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser argumentet for å ta ut Buskerud, men det er jo en annen sak.

Freude am fahren
Brukerens avatar
Henrik K

Medlemsnummer: 5229
Kjøretøy: i3, E39 525iT, E36 M3 3,2

Innlegg 02-Øivind » 06 Nov 2012

Når det gjelder avstander, så er jo det alltid en utfordring. En løsning som vi brukte i 02/Classic, var å ta i bruk lokale ildsjeler rundt omkring som inviterte til treff og møter i sitt område og fikk dekket eventuelle utgifter i den forbindelsen, av klubbkassa. Om en Buskerud-klubb opprettes, så vil det gjerne bli sånn at det første styret består av en gjeng som kjenner hverandre og kanskje bor i et bestemt geografisk område av Buskerud, men da er det ingenting i veien for at entusiaster i f. eks. Hallingdal kan hjelpe styret med arrangere noe i sitt nærområde.

Det eneste som kreves for å komme i gang, er 10 underskrifter og noen som stiller seg villige til å ta et styreverv, så vil nok dette utvikle seg til noe entusiastisk og bra, på samme måte som det gjør i Østfold nå.

Øivind Seielstad
president
BMW Car Club Norway
Brukerens avatar
02-Øivind

Medlemsnummer: 2539
Kjøretøy: '65 1800, '69 2002, '14 316i

Innlegg Ole Jørgen Svendsen » 06 Nov 2012

Jeg syntes det høres interessant ut

Ole Jørgen Svendsen

Medlemsnummer: 3192

Innlegg 9272 » 07 Nov 2012

bra tiltak!, håper for min del jeg får mer tid neste år til treff og ikke minst bruke bilene istedet for kun skruing:-(

9272

Medlemsnummer: 9272

Neste

Gå til BMW CCN Buskerud

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester