[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4760: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4762: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4763: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4764: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
BMW CCN FORUM • Se emne - BMW E31 850i 1991 USA import

BMW E31 850i 1991 USA import

Her skriver dere om prosjektene deres

BMW E31 850i 1991 USA import

Innlegg ot-fj@online.no » 20 Jun 2020

Hei

Tenkte jeg også ville prøve å nå ut til ekspertisen som sitter rundt i landet.

Jeg har tatt hjem en BMW 850 fra USA som et hobby prosjekt. Før jeg legger ned mye arbeid i bilen ønsker jeg få den registrert.
Alle papirer fra USA, tollkort etc. er i orden.

Møtte litt "motvilje" fra biltilsynet og oppfattet at jeg ikke kom noe vei hos dem uten ytterligere dokumentasjon for den angitte bilen.
Det kalles et COC dokument og følger bilen fra den er ny (i europa i alle fall). Dette dokumentet, knyttet til bilens VIN-nummer antar jeg inneholder alle mål, data, avgass, støymålinger, felg innpress etc.

Jeg har kontaktet BMW i Norge og de sier at disse papirene ikke finnes for biler produsert for det amerikanske markedet, men at jeg kan prøve TUV i Tyskland.
Har også send samme forespørsel til BMW i USA og BMW i UK (etter anbefaling i en forum lenke)

Foreløpig venter jeg på disse henvendelsene.

Finnes tjenester på nettet hvor man kan bestille COC dok, men på enkelte jeg har sjekket har ikke de heller for E31
Bavaria mente jeg kunne finne et vognkort fra en tilsvarende bil og benytte informasjonen fra det men oppfattet ved mitt besøk at det da ikke er knyttet til en US spec bil.

Alternativer har jeg, venter jeg til bilen er 30 år kan den registreres som veteran, men det begrense kjøremulighetene. Jeg kan trolig også registrere den som en "am-car" i Drammen, men det blir for drøyt ;)

Noen der ute som kan bidra?

Mvh
Steinar Fjeldberg
Skare
4812 Kongshavn
ot-fj@online.no

Medlemsnummer: 2492

Re: BMW E31 850i 1991 USA import

Innlegg Terje Nordhus » 13 Jul 2020

Gratulerer

Det er kun en lett måte og gjøre det på
Det er å ta inn bilen som "Amcar" dvs USA import og det er kun spesielle stasjoner som gjør dette :o
Men da treneger en ikke tenke på COC papirer som helt riktig ikke finnes da bilen aldri var en Europa bil

Det er flere 850 i Norge i dag som er USA import

Sjekk og ut Facebook siden BMW 840/850 / Club E31 Norway , her er det mye 8er aktivitet :)

Hilsen
Terje
Terje Nordhus

Medlemsnummer: 11062
Kjøretøy:

Re: BMW E31 850i 1991 USA import

Innlegg ot-fj@online.no » 13 Aug 2020

Takk for bistand.

Ja det er mye som tyder på at det må bli løsningen, en "Amcar" BMW. :roll:
Til tross for svar fra BMW importører i Norge, USA og England, forskjellige fora sendte jeg en søknad til TUV i tyskland. Det tok et par måneder før jeg fikk svar men det er heller ikke så oppløftende :| . Der svarer de at de ikke har tekniske papirer på USA utgaver og dermed ikke kan verifisere data. Denne type informasjon må jo fabrikken ha tenker jeg.

Vel, jeg traver videre å ser hvor det ender. Trafikkstasjonen i Drammen er trolig den jeg må forholde meg til for "Amcar" godkjenning,

Steinar
Vedlegg
IMG_20191105_145044.jpg
Nettopp fått hentet bilen hjem
ot-fj@online.no

Medlemsnummer: 2492

Gå til Prosjekter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest