[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4760: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4762: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4763: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4764: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
BMW CCN FORUM • Se emne - Glødeplugg

Glødeplugg

Generelle diskusjoner

Glødeplugg

Innlegg Skogen » 06 Okt 2020

Tenkte å høre med folket om hvordan dere ser på en sak angående reparasjon på Bilia.

Jeg avtalte forrige uke å skifte glødeplugger hos Bilia.
Jeg fikk pris på mail. I mailen skrev de at de tok forbehold om pris hvis noen av pluggene satt fast.

Jeg leverte bilen på torsdag morgen.(525DA)
Torsdag ettermiddag var jeg innom og hørte. Bilen var ikke ferdig på grunn av at en glødeplugg satt fast.
De skulle ha bilen neste dag for å prøve å løse denne.

På fredag litt etter kl. 14 ringte jeg da jeg ikke hadde hørt noe.
Fikk ikke tak i mekanikeren, men han ringte meg opp igjen. De hadde prøvd å løse glødepluggen i løpet av dagen men ikke lykkes. Han trodde det var mulig og ville prøve igjen på mandag. Siden bilen ikke var klar og stod demontert, så sa jeg ok. Jeg spurte om å få en erstatningsbil til helga, men fikk nei.

På mandag hørte jeg fortsatt ingen ting fra de. Jeg ringte kl. 15:30.
Da var mekanikeren dratt hjem. Jeg fikk etter hvert tak i ansvarlig for verkstedet. Hin fortalte at de slet veldig med den siste glødepluggen. Jeg forklarte at jeg ikke var fornøyd med oppfølgingen jeg hadde fått. Det gjelder løpende info, samt at de ikke hadde kontaktet meg, mangel på bil fra torsdag til mandag og informert om merkost som påløper på grunn av merarbeidet.
Hun sa at de ville gjøre et siste forsøk med å borre ut glødepluggen på tirsdag. Hun sa og at det kom en merkostnad på 5000kr for arbeidet de hadde utført. Jeg sa at dette var jeg ikke særlig fornøyd med.
Etter litt frem og tilbake, sa jeg at det fikk være greit hvis de fikk ut glødepluggen.
Det kunne hun ikke love meg. Da sa jeg at hvis det ble tilfelle, ville jeg ta en ny diskusjon om dette.

I dag fikk jeg beskjed på mekaniker at de ikke hadde fått ut glødepluggen. De hadde montert sammen igjen og bilen fungerte, samt at glødepluggen var tett selv om de hadde prøvd å borre den ut.
Alternativet nå var da å ta av toppen for å få ut glødepluggen....
Bilen er uten feilmeldinger, men dette popper selvsagt feil opp når man tar diagnose.

Jeg sa at jeg måtte ha igjen bilen for jeg er avhengig av den. Jeg betalte avtalt beløp pluss 5000kr for ekstra arbeid, minus en ny glødeplugg.

Mitt spørsmål til dere er da: skal jeg godta dette? Hvis ikke, hva burde jeg gjøre?
Hvordan påvirker dette for verdi for et eventuelt salg av bilen?
Jeg må jo oppgi at bilen har en defekt glødeplugg som ikke kan skiftes uten en stor kostnad.

På forhånd takk for innspill
Skogen

Medlemsnummer: 11725
Kjøretøy:

Gå til Generelt

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester